• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch aanmaken van mappen en bestanden vanuit een excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

buitengewoon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik moet een groot aantal foto's opslaan in verschillende mappen. Van deze structuur heb ik een excel bestand met 7000 bestandsnamen en zeg 100 mapnamen. Kan iemand mij helpen met een macro waarmee ik deze structuur aan kan brengen.

Het bestand ziet er als volgt uit.
2011-01-27_170915.png

Ik zou het volgende willen. Er moet van elk complexnummer een map worden gemaakt met daarin een aantal bestandjes met als filename bij voorkeur postcode_straat.txt. Het lastige is wellicht dat ik maar 1 tekstbestand per postcode nodig heb en niet alle 7000 stuks.

Een voobeeld zou zijn:

186 (map)
8031AG_Obrechtstraat.txt​
8031AH_Obrechtstraat.txt​
8031AJ_Obrechtstraat.txt​
8031AK_Obrechtstraat.txt​
212 (map)
8031EZ_Schumannlaan.txt​

enz.

De tekstbestanden zijn puur ter referentie. Deze mogen leeg zijn of een standaard tekst bevatten!! Daarnaast is het geen probleem als het eerste huisnummer in de bestandsnaam meekomt. Dus 8031AH_Obrechtstraat 21.txt is ook prima!!

Is er iemand die met behulp van visual basic mij hiermee kan helpen??

Het wordt erg op prijs gesteld!!!

veel referentiemateriaal is te vinden op http://excel.bigresource.com/Save-file-name-using-Cell-value-6GFHUviN.html#uIg1Nw5k

mvrg... Marc Hollander

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan