Goede morgen,
Om mijn werkzaamheden makkelijker te maken ben ik bezig om een script te maken voor het automatisch aanpassen van een hoop bestanden. Ik kom een heel eind met mijn nihile programmeer ervaring maar de laatste beetjes willen me steeds niet lukken.
Het script heeft als bedoeling op verschillende werkbladen opzoek te gaan naar een willekeurige tekst en als deze gevonden is de complete regel te overschrijven inclusief de regel erboven.
De waarde waar op gezocht moet worden komt meerdere keren voor op elk werkblad.
Tot nu toe heb ik het zover voor elkaar dat hij steeds wel de eerste waarde veranderd. Maar daarna pakt hij dezelfde row op elke tab om te overschrijven.
Kunnen jullie me hiermee helpen?
Groeten Hansol.
Om mijn werkzaamheden makkelijker te maken ben ik bezig om een script te maken voor het automatisch aanpassen van een hoop bestanden. Ik kom een heel eind met mijn nihile programmeer ervaring maar de laatste beetjes willen me steeds niet lukken.
Het script heeft als bedoeling op verschillende werkbladen opzoek te gaan naar een willekeurige tekst en als deze gevonden is de complete regel te overschrijven inclusief de regel erboven.
De waarde waar op gezocht moet worden komt meerdere keren voor op elk werkblad.
Tot nu toe heb ik het zover voor elkaar dat hij steeds wel de eerste waarde veranderd. Maar daarna pakt hij dezelfde row op elke tab om te overschrijven.
Kunnen jullie me hiermee helpen?
Groeten Hansol.
Code:
Dim i As Integer
Dim searchStr As String
Dim rowNumber
Dim sheetnr As Integer
Dim rFound As String
i = 0
sheetnr = 1
searchStr = "Zoekstring"
For Each Worksheet In ActiveWorkbook.Worksheets
i = i + 1
On Error Resume Next
Next Worksheet
On Error Resume Next
Dim lastRow As Long
Dim strRowNoList As String
lastRow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row 'Search Column A for the last used row.
Do Until sheetnr = (i + 1) 'Loops through all worksheets
With Worksheets(1).Range("A")
Set rowNumber = ActiveSheet.Range("A").Find(searchStr, LookIn:=xlValues).Cells.Row
If Not rowNumber Is Nothing Then
firstAddress = rowNumber
Do
'Sets the cell numbers which need to be edited
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("A" & rowNumber) = "Zoekstring"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("B" & rowNumber) = "Ja"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("C" & rowNumber) = "22-05-2007"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("D" & rowNumber) = "Ja"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("E" & rowNumber) = "Verhoogd"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("F" & rowNumber) = "Ja"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("G" & rowNumber) = "Ja"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("H" & rowNumber) = "yes"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("I" & rowNumber) = "Knopjesnaam"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("A" & (rowNumber - 1)) = ""
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("B" & (rowNumber - 1)) = "Is check uitgevoerd?"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("C" & (rowNumber - 1)) = "Datum check"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("D" & (rowNumber - 1)) = "Was de role positief?"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("E" & (rowNumber - 1)) = "Welk risico is aanwezig?"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("F" & (rowNumber - 1)) = "Is het risico afgetekend?"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("G" & (rowNumber - 1)) = "Gaat U accord met onderstaande gegevens?"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("H" & (rowNumber - 1)) = "Uitgevoerd volgens Protocol?"
Workbooks.Item(1).Sheets.Item(sheetnr).Range("I" & (rowNumber - 1)) = "Button"
Set rowNumber = .FindNext(rowNumber)
Loop While Not rowNumber Is Nothing And rowNumber <> firstAddress
End If
End With
sheetnr = sheetnr + 1
Loop
End Sub