• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanpassen cellen na wijzigen brongegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvduyn

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2011
Goedemorgen Helpmij forumleden,

Ik ben momenteel bezig met een bestand, waarbij ik op basis van brongegevens een lijst wil bijhouden. Het toegevoegde bestand is beknopte versie van het origineel, waar ik in vastloop. Ik heb een invul werkblad en een werkblad waarin bepaalde brongegevens staan, die ik later wil verbergen. Bij het gegevensblad heb ik gebruik gemaakt van tabellen en namen gedefinieerd die ik gekoppeld heb aan de gegevensvalidatie in het invulblad.

Is het mogelijk dat een wijziging in de brongegevens, automatisch bijgewerkt wordt op het invulblad.
Als ik bijvoorbeeld "Kees" in het gegevensblad wijzig in "Carolien", dat dan ook "Kees" bij het werkblad Controles wordt gewijzigd in "Carolien".

Via de zoekfunctie krijg ik helaas geen voorbeeld of informatie over een dergelijke mogelijkheid, maar dat zal wellicht aan mijn zoekvraag liggen.

Ik hoop dat jullie mij misschien iets verder kunnen helpen.

groeten,
Leen

Bijlagen

In moduleblad 'gegevensblad'.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim nw, old
If Not Intersect(Target, Union(Range("T_locatie"), Range("T_naam1"), Range("T_naam2"), Range("T_janee"))) Is Nothing Then
  With Application
    .EnableEvents = False
       nw = Target
    .Undo
       old = Target
    .Undo
    .EnableEvents = True
  End With
  Sheets("controles").Cells(1).CurrentRegion.Replace old, nw, xlWhole
End If
End Sub

Beste Harry,

Bedankt voor je snelle reactie en de code werkt perfect :)
Voor mij is het hogere wiskunde om op zo'n oplossing te komen, omdat ik het altijd zoek in de standaard formules van Excel.

Nogmaals dank
.
groeten,
Leen

Ik heb alleen nog een vraag over het maken van de code, want ik ben hier niet zo thuis in en wil deze ook niet blind kopiëren.
Is er een toets of commando waarmee je de tabellen, die je in een werkblad gedefinieerd hebt, kunt opzoeken?

(Range("T_locatie"), Range("T_naam1"), Range("T_naam2"), Range("T_janee")

Ik heb gezocht in objectoverzicht, maar daar komt een hele waslijst naar voren en het lijkt me ook niet de bedoeling dat je alle tabellen moet onthouden en deze in de formule invult.

met vriendelijke groet,
Leen

Linksboven in Excel heb je het Naamvak.

Selecteer maar eens cel A1 en dan komt daar A1 in te staan.
Als je op het pijltje (rechts) klikt zie je al je namen.
Kies een naam en Excel selecteert automatisch dat bereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan