• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanpassen werkblad naar nieuwe week

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drachir

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Geachte Exce (2007)l experts,

Ik zie zoveel mogelijkheden voorbij komen op helpmij.nl dat ik denk dat een klusje wat ik elke week weer moet doen ook automatisch of via een knop kan gebeuren. Ik zal even omschrijven waar het om gaat. Let op, ik heb geen verstand van macro's of vba. Dus elke muisklik moet me bij wijze van spreken uitgelegd worden.

Ik heb dus een sheet inzake liquiditeitsprognose. Dat houdt in dat ik enerzijds moet prognotiseren hoe mijn bankstand er tot het einde van het jaar uitziet. Anderzijds moet ik achteraf invullen wat er werkelijk gebeurd is.

Nu moet ik dat dus per week doen. Dat betekent wekelijks het sheet ombouwen naar de nieuwe week. Wat er dan concreet moet gebeuren is:

- Kopieren kolom L en plakken tussen I en J. (alle kolomnamen schuiven hierdoor 1 plaatsje op dus bijvoorbeeld kolom O wordt kolom P)
- Kopieren formule in I5 naar de nieuwe kolom in cel J5.
- Kopieren formule in P5 naar Q5.
- Kolom P kopieren en plakken over kolom L. (hierdoor onstaat kringverwijzing die genegerd moet worden)
- Cel L5 moet nu verwijzen naar cel J64.
- Kolom P mag nu verwijderd worden.
- Cellen M7 t/m M17 moeten gewist worden.
- Cellen M21 t/m M38 moeten gewist worden.
- Cellen M41 t/m M48 moeten gewist worden.
- Cellen M54 t/m M57 moeten gewist worden.
- Cellen M88 t/m M94 moeten gewist worden.
- Cellen M98 t/m M104 moeten gewist worden.

Het aanpassen van de sheet is hiermee klaar. Het lastige is alleen dat elke volgende week de kolomnamen opschuiven.

Weet iemand hier raad mee? Ik zou het echt geweldig vinden. Dan kan ik het namelijk ook eens door iemand anders laten doen! :d

Alvast ontzettend bedankt.
Richard

Bijlagen

Bedankt allemaal, maar ik heb het inmiddels zelf uit kunnen vogelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan