• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanvullen formulier na invoer 1 item

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwikker91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2020
Ik ben redelijk thuis in VBA helaas niet in userforms in Excel. Ik wil dit gaan gebruiken om het dicht te timmeren (lees beveiligen tegen verkeerd gebruik).
Bijgevoegd heb ik een formulier waarin ploegen kunnen worden opgevraagd.
Een ploeg heeft een Id, een naam en is qua grootte dynamisch (maximaal 8 personen. Overigens is dit formulier niet dynamisch, kan dat?2020-09-25 (1).png).

Als een gebruiker een Id invoert zou het mooi zijn als de overige velden automatisch worden ingevuld. Kan dat?

Ik heb er nu nog tekstboxen instaan (voor het beeld). Maar het wordt één combobox (voor het Id) en de rest labels. Personen die daartoe gerechtigd zijn mogen de ploegen muteren (verwijderen, wijzigen, toevoegen (tot max 8)). Is dat te realiseren binnen één tab?

Ik ben niet opzoek naar een volledige oplossing, maar naar een zetje in de goede richting. In de verschillende boeken over VBA vind ik te weinig houvast. Bestaat er overigens een goed boek waarin userforms (icm VBA) een dominante plek innemen?

Bedankt!

een voorbeeld bestand zegt meer dan duizend woorden

Oei, dat is nogal privacy gevoelig. Ik kan wel een sheet maken met fake gegevens met dezelfde opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan