• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatisch aanvullen van gegevens

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Brittdoubleb

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2024
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een bestand waarin het klantenbestand etc. bijgehouden wordt.
Nu wil ik graag wanneer ik het klantnr. invul dat automatisch alle gegevens van deze klant ingevuld worden.
Dus wanneer ik bijvoorbeeld het klantnr. 1234 invul dat automatisch Bedrijfsnaam, adres, etc ingevuld worden

Misschien iets heel simpels maar ik kom er niet uit en ben helaas geen ervaren Excel gebruiker.
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie eventuele antwoorden.

Kijk eens naar VERT.ZOEKEN, en plaats een voorbeeldbestandje.

=VERT.ZOEKEN(A5;$A$5:$G$7;2;0) geeft Naam
=VERT.ZOEKEN(A5;$A$5:$G$7;3;0) geeft T.a.v.

etc

Dag Britt,

Zie bijlage,

Succes Jan
Bedankt voor je berichtje.
Wanneer ik nu in het volgende veld het getal wederom invul komt het bijbehorende adres er niet achter te staan. Dat is juist wat ik graag zou willen, één sheet met alle gegevens van de klant en wanneer ik dan in sheet 2 het klantnr invul dat de rest automatisch aanvult.

1718885171955.png

Je hebt het nu ook ineens over sheet2.
Het lijkt mij veel verstandiger dat je een Excel bestandje upload en geen plaatje want daar kunnen wij niks mee. Het wordt zo anders een gokspelletje.

Het is raar dat er nog steeds mensen willen antwoorden op vragen die maar voor de helft gesteld zijn en dat die helft dan ook nog niet juist is. Wacht toch beter af tot er een voorbeeldbestand is en verspil geen energie en tijd .

• Leuk
Waarderingen: rsk

Het is beter stil gezwegen als kwalijk gesproken.​

@Emields

Dat is inderdaad waar maar zo kan men blijven onder distels doornen zaaien

Ik heb een bijlage toegevoegd, excuus als ik het verwarrend maak met afbeeldingen.

In sheet 1 "klantgegevens" staan de gegevens van de klant.
Wanneer ik in sheet 2 "januari" het debiteurnr invul van de klant wil ik dat die gegevens van sheet 1 automatisch aanvullen en zo ook voor overige sheets in het bestand.

Bijlagen

Kijk eens naar het voorbeeld.
Komt dat in de buurt? Het is nu gewoon een tabel met een slicer.
Je hebt het ook over een tabblad "januari".
In je origineel heb je daar tabbladen t/m/ dec.? Want het e.e.a. is mij eigenlijk nog niet helemaal duidelijk.
Maar ja, het zal wel aan mij liggen.

Bijlagen

Ik zou een kolom "Maand" toevoegen, veel makkelijker met rapporteren, sommeren etc.
Maar goed, zo misschien:

Bijlagen

zo ook voor overige sheets in het bestand.
Dan is het toch gewoon een kwestie van op elk blad waar je die gegevens nodig hebt de aangereikte formules te zetten. Of mis ik ook iets.:oops:

Ik zou een kolom "Maand" toevoegen, veel makkelijker met rapporteren, sommeren etc.
Maar goed, zo misschien:
Goedemorgen,

Dit is al zeker in de richting wat ik bedoel maar wanneer ik nu dus een debiteurnr invul komen de gegevens alsnog niet automatisch erachter te staan.

Wanneer ik 1213 invul bij bijv een nieuw tablad februari dan wil ik dat de naam, t.a.v. adres etc zich automatisch invult, is dit mogelijk?

Je moet de formules in B t/m G wel doortrekken naar beneden, maar als je een tabel gebruikt gaat dat vanzelf, zie bijlage.
Als je ook werkbladen voor de andere maanden wilt gebruiken dan kun je het beste een kopie van januari maken en die leegmaken.

Bijlagen

Nog slimmer is de kopieën te maken als Tabel januari nog leeg is.
Natuurlijk wel met de formules in de 1ste rij.
In bijlage eentje met foutafhandeling als je een nummer wist.
:D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je moet de formules in B t/m G wel doortrekken naar beneden, maar als je een tabel gebruikt gaat dat vanzelf, zie bijlage.
Als je ook werkbladen voor de andere maanden wilt gebruiken dan kun je het beste een kopie van januari maken en die leegmaken.
Fantastisch! Hartelijk dank voor je hulp hier kan ik wat mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan