• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aanvullen vanuit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
127
Automatisch aanvullen vanuit lijst.

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, vandaar mogelijk een verkeerde titel.
Wat ik aan het zoeken ben is of het mogelijk is op een lijst met circa 50 namen te maken en deze ergens neer te zetten (mag een kolom op het zelfde blad zijn).
Wanneer ik nu in een ander kolom begin met het typen van een naam welke ook in de gemaakte lijst staat dan de naam aanvullen.
Wanneer dit lukt scheelt het een hoop typewerk, en verkleint het de kans op typefouten.
Ik werk met excel365
 
Dat is mogelijk.
 
Jammer dat niemand mij op weg kan helpen,
Één gebruiker denkt te weten dat het kan, maar verder kan hij er blijkbaar niet veel over zeggen.
 
Die korte reactie was een hint.
Wat dacht je van een voorbeeld documentje?
 
Wanneer ik een rooster wil maken waar verschillende mensen op verschillende tijden worden ingedeeld moet ik de namen telkens opnieuw typen. Niet te veel werk, maar ook steeds kans op type fouten.
Wanneer ik dus een lijst zou kunnen maken waar ik alle namen van vrijwilligers op vermeld zou ik deze kunnen plaatsen in kolom E of op blad 2.

Wanneer ik nu in kolom A een datum, kolom B een tijd vermeld, en vervolgens in kolom C de naam begin te typen zou deze al direct aangevuld kunnen worden vanuit de lijst in kolom E.

Wanneer in kolom E de fictive namen Ad van de Ven, Ben de Ruijter, Cor van der Putten, Annie de Jong, Elias van de Sande zouden staan en ik in kolom An begin te typen is de enige naam Annie de Jong, dit zou dan direct ingevuld moeten worden.
Wanneer ik een naam begin met Ed komt deze niet voor in de lijst en zou ik ook niets moeten kunnen invullen.
 
Van iemand die al zo lang lid is zou je toch verwachten dat hij weet dat de meeste helpers enkel helpen als ze kunnen zien waar het over gaat. NU een antwoord geven lokt een volgende vraag uit
waar moet ik dat tellen hoe moet ik dat uitvoeren zijn allemaal vragen die we al veel te dikwijls gekregen hebben.
 
Wat is er zo moeilijk aan de vraag om een voorbeeld documentje?
 
Ik hoop dat deze bijlage laat zien wat ik heb beschreven
 

Bijlagen

  • Voorbeeld planlijst vrijwilligers.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 17
Met gegevensvalidatie wellicht?
 

Bijlagen

  • Kopie van Voorbeeld planlijst vrijwilligers.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 20
Het resultaat is inderdaad erg goed bruikbaar.
Ik ga hier morgen eens meer over opzoeken.
Kijken hoe je dit hebt gemaakt, en hoe ik een extra naam aan de lijst kan toevoegen.
 
Dank je, dit is nieuw voor mij, maar volgens mij voor verschillende dingen erg makkelijk.
 
meer van hetzelfde maar toch iets anders
 

Bijlagen

  • Voorbeeld planlijst vrijwilligers.xlsx
    21,4 KB · Weergaven: 17
Ik ga voor de gegevensvalidatie, een hele mooie opdracht welke ik vast op meerdere items ga gebruiken in de toekomst.
Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan