Automatisch aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo

Hoe kan het dat je bij een keuzelijst typ één of meer tekens in typt, de cursor niet springt naar het eerstvolgende record dat voldoet. En daarna niet met de pijltjestoetsen verder kunnen selecteren, of doortypen.
Het betreft enkel een keuze lijst met plaatsnamen.

Als ik een blanco database maak gaat het wel goedm maar als ik het in mijn Formulier plaats het niet werkt. Als ik een plaats in type dan komt er een medling dat het gegeven niet bestaat.

Zit al langer met dit probleem maar kom er niet achter waarom het niet werkt.

Malawi

Ook weer zo'n vraag waarbij ik geen snel antwoord kan geven zonder de db te zien. Een keuzelijst baseer je op een brontabel, bijvoorbeeld de tabel [Plaatsnamen]. In je tabel heb je misschien een veld [Plaatsnaam] dat je wilt vullen met een plaatsnaam uit de tabel [Plaatsnamen]. Je maakt dus een keuzelijst (met invoervak) die is gebaseerd op [Plaatsnamen], en de gekozen waarde sla je op in het veld [Plaatsnaam]. Zo'n keuzelijst doet precies wat jij wilt: het eerste record activeren dat voldoet aan je getypte tekst. Dus typ je een R, dan zie je Raalte, typ je vervolgens een O (je hebt nu dus RO getypt) dan verschijnt Rotterdam.

heb je je index veld ook in je keuze lijst staan. Octafish heeft het in zijn cursus uitgelegd. Je hebt bepaalde gekoppelde velden bij je selectie nodig anders werkt het niet.
hoofstuk 5
Valkuilen bij het ontwerpen van formulieren
Er zijn verschillende valkuilen die je moet vermijden bij het ontwerpen van een goed
formulier. De belangrijkste daarvan is: zorg dat de Gegevensbron van het formulier in staat is
te doen waarvoor je het formulier ontwerpt. Een formulier voor gegevensinvoer moet een
gegevensbron hebben die gegevensinvoer accepteert; is dat niet het geval, dan kan het
formulier misschien nog wel geschikt zijn voor gegevensinvoer, maar dan zal het resultaat
toch zijn dat je geen records kunt opslaan.
De belangrijkste redenen dat een formulier niet is te gebruiken voor gegevensinvoer vind je
in dit lijstje:
 De onderliggende query gebruikt de functie <Group By>
 De query is een Kruistabel query
 De query-eigenschap <Unieke waarden> staat op <Ja>
 Je gebruikt een UNION query
 De query bevat verschillende Outer Joins
 Je gebruikt uit verschillende tabellen Sleutelvelden
 De query is van het type <Snapshot>
Een hoop termen uit dit lijstje zullen je nu misschien nog onbekend voorkomen; in het
ver

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan