Hallo allemaal,
Had hier even een vraagje. Voor mijn werk ben ik een uitgebreide database aan het maken. Deze bevat cursusverloopdata's, al het personeel wat hier komt, eigen medewerkers etc. Het opbouwwerk gaat redelijk goed aangezien ik nog nooit iets met Acces heb gemaakt. Het lukt me om gegevens van het ene formulier mee te nemen naar het andere, de normale standaard bouwdingen etc.
Echter loop ik nu tegen iets op en wel het volgende:
Ik heb een tabel met een sleutelkast registratie gemaakt. In deze tabel staan de rijen sleutelnummer, omschrijving, serienummer, bijzonderheden. Deze is vervolgens weer gekoppeld aan een formulier waar dit netjes geordend op terug komt. Vervolgens zit er een knop onder om de sleutel uit te lenen. Deze knop neemt het sleutelnummer en de omschrijving mee naar een nieuwe tabel/formulier.
Deze tabel heeft vervolgens de rijen Datum/Tijd, sleutelnummer, omschrijving, uitgeleend aan, firma, uitgeleend door, een knop retour etc. nu wil ik graag het volgende:
In de tabel en in het formulier "Sleutellijst" staan de rijen "sleutelnummer" en "omschrijving". Wanneer ik het sleutelnummer en/of de omschrijving al weet hoef ik in principe niet via de sleutellijst te werken om zo de sleutel via de knop uit te lenen maar wil ik direct in het "Uitgeleende sleutel" formulier kunnen typen. Dit zou inhouden dat je voor sleutelnummer en omschrijving 2 keuzevakken kunt maken ( Dit om onnodige extra invoer te krijgen die word opgeslagen ). Deze keuzevakken lukken me wel. Echter wil ik deze twee keuzevakken aan elkaar linken. Als ik dus sleutelnummer 80 uitleen moet de omschrijving automatisch in het 2e keuzevak komen te staan. Weet ik de omschrijving wil ik graag dat het sleutelnummer automatisch zal worden ingevuld in het keuzevak "sleutelnummer".
Hoop dat ik zo duidelijk ben geweest en hoop op een spoedig antwoord!
Groet,
Bas
Had hier even een vraagje. Voor mijn werk ben ik een uitgebreide database aan het maken. Deze bevat cursusverloopdata's, al het personeel wat hier komt, eigen medewerkers etc. Het opbouwwerk gaat redelijk goed aangezien ik nog nooit iets met Acces heb gemaakt. Het lukt me om gegevens van het ene formulier mee te nemen naar het andere, de normale standaard bouwdingen etc.
Echter loop ik nu tegen iets op en wel het volgende:
Ik heb een tabel met een sleutelkast registratie gemaakt. In deze tabel staan de rijen sleutelnummer, omschrijving, serienummer, bijzonderheden. Deze is vervolgens weer gekoppeld aan een formulier waar dit netjes geordend op terug komt. Vervolgens zit er een knop onder om de sleutel uit te lenen. Deze knop neemt het sleutelnummer en de omschrijving mee naar een nieuwe tabel/formulier.
Deze tabel heeft vervolgens de rijen Datum/Tijd, sleutelnummer, omschrijving, uitgeleend aan, firma, uitgeleend door, een knop retour etc. nu wil ik graag het volgende:
In de tabel en in het formulier "Sleutellijst" staan de rijen "sleutelnummer" en "omschrijving". Wanneer ik het sleutelnummer en/of de omschrijving al weet hoef ik in principe niet via de sleutellijst te werken om zo de sleutel via de knop uit te lenen maar wil ik direct in het "Uitgeleende sleutel" formulier kunnen typen. Dit zou inhouden dat je voor sleutelnummer en omschrijving 2 keuzevakken kunt maken ( Dit om onnodige extra invoer te krijgen die word opgeslagen ). Deze keuzevakken lukken me wel. Echter wil ik deze twee keuzevakken aan elkaar linken. Als ik dus sleutelnummer 80 uitleen moet de omschrijving automatisch in het 2e keuzevak komen te staan. Weet ik de omschrijving wil ik graag dat het sleutelnummer automatisch zal worden ingevuld in het keuzevak "sleutelnummer".
Hoop dat ik zo duidelijk ben geweest en hoop op een spoedig antwoord!
Groet,
Bas