Automatisch Account na 3 dagen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Beste mensen,

Ik ben bezig met een heel leden systeem te maken. Registratie werkt perfect, maar wat ik nu graag wil maken, is dat als je je account niet binnen 3 dagen registreert het account uit de database wordt verwijderd.
Moet dit gewoon door op een php bestand een code te zetten of kan dit ook op de achtergrond worden uitgevoerd, dus dat de website niet persee bezocht hoeft te worden om het account uit de database te verwijderen.

Graag reacties!

Vast bedankt,

Gr. Ronald!:)

De vraag is eerder; waarom zou je dat willen?

Omdat er anders zo maar wat geregistreerd kan worden en mijn database op een gegeven moment vol raakt. Is hij dan binnen 2 of 3 dagen niet geactiveerd wordt hij verwijderd en blijft mijn database op orde en schoon.

Maar enig idee hoe het moet?

Je moet het laten staan, een database komt echt niet snel vol te staan. Zéker niet met leden, een database is gebouwd voor veel records. Het kost meer serverkracht om ze periodiek te verwijderen dan serverruimte om ze te laten staan. Ga je pas zorgen maken bij vele miljarden records.

Oke, maar dat periodiek verwijderen kan dus wel?
Zonder dat je op de website hoeft te kijken?

Zou je me is een link kunnen sturen naar zoiets, of dat je het zelf weet, want ik ben er namelijk wel benieuwd na!

De Windows-term is me even ontschoten, maar bij Linux is dat 'cronjob'.; Maar nogmaals: ik zou het niet doen.

Let er overigens op dat includes. e.d. niet werken bij cronjobs.

*KNIP*

Als je in de database bij de registratie een extra veld ja/nee maakt en de registratie datum opslaat kun je daarna controleren op
PHP:
RegistratieCompleet = "nee" en RegistratieDatum < date("Ymd")+3;
Als dit waar is verwijderen dit record. Denk wel dat je weet hoe dat moet.

Verder kun je nog een hoop vinden op www.php.net

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan