Automatisch afronden uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaitie

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2012
Beste leden,

Als ik een waarde in een veld type bijvoorbeeld 3,75 dan wordt dit automatisch afgerond naar 4 en dat is nou net niet de bedoeling. Hoe kan ik mijn tabel kolom zo instellen dat access deze waarde gewoon met rust laat en de ingegeven waarde netjes opslaat voor eventueel later gebruikt. Ik heb al van alles geprobeerd zoals gegevenstype wijzigen of de notatie anders instellen, maar het programma blijft 'eigenwijs' :confused: . Ook het aantal decimalen veranderen levert alleen maar resultaten als: 4 --> 4,0 --> 4,00... enz.

Alvast bedankt.

Automatisch afronden is geen 'feature' van Access, maar heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je een verkeerd veldtype hebt geselecteerd. Met Notatie heeft het allemaal niks te maken, want dat verandert alleen maar hoe je het getal ziet, en niet wat er daadwerkelijk is opgeslagen. Idem dito voor het aantal decimalen. Dus toch maar even verder stoeien met het Veldtype, want daar zit je oplossing. Bijvoorbeeld <Enkele precisie>.

@ OctaFish: Bedankt voor je snelle reactie, maar ik kan je niet helemaal volgen. Misschien zou je het kunnen toelichten in die 'test database die ik je pas geleden eens heb toegezonden (met toen die vraag over koppeling tussen modulen en formulieren, misschien kan je het nog herinneren) het betreft namelijk het zelfde document (formulier). In de velden waar de uren ingevuld moeten worden wil ik bij voorbeeld kunnen invullen 3,75 en dat het niet veranderd in 4 zoals ik eerder had vermeld. Je schijnt het ook te kunnen oplossen met code, maar ik kan geen berekening uit voeren op een veld waar al een bron aan is toegewezen. Ik krijg dan de melding dat er een kringverwijzing is gecreëerd. Lastig, lastig, lastig.... :confused:

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan