Automatisch afsluiten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht Helpmij-forum,

Ik zit met het volgende probleempje.

Op mijn tweede pc heb ik onlangs XP geinstalleerd.
Werkt allemaal prima!

Echter bij het uitschakelen van de pc wordt deze niet (helemaal) uitgeschakeld. Ik moet derhalve de schakellaar van de pc handmatig indrukken. Het automatisch uitschakelen moet volgens mij in te stellen zijn. Ik heb van alles geprobeerd maar kan de juiste opdracht niet vinden.

Kunt u mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Jac Art

Bij mij heeft dit trukje gewerkt op een P-2:

Gewoon de pc proberen af te sluiten en hem gewoon een uur aan te laten staan. Dan sluit hij op een gegeven moment helemaal af en hoef je niets met schakelaars meer te doen. Als het goed is sluit de pc de volgende keer wel helemaal af en snel.

Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Energiebeheer -> tabblad APM. Zet het vinkje bij APM inschakelen. ?

Zoals Gezina schrijft zou het moeten lukken, mogelijk nog een aanvulling daarop:

er zijn pc's waarbij het bios (mobo) de functie niet ondersteunt. Daar kom je snel achter door even in het bios te kijken bij powermanagement (of een kreet met een dergelijke strekking).

Als het wel wordt ondersteund bestaat nog de kans dat het powermanagement standaard staat uitgeschakeld (disabled). Als je in het bios bent kijk dan of er staat : "enabled".

Automatisch uitschakelen PC

Geacht Helpmij forum,

Ten eerste is het heel plezierig je problemen bij dit forum te plaatsen. In de meeste gevallen (mijn ervaring) worden de problemen opgelost.

Ik heb 3 antwoorden met mogelijkheden gehad.

Een korte reactie.

Oplossing 1 biedt misschien een mogelijkheid maar heb ik niet afgewacht.

Oplossing 2 heeft bij de betrokken PC 2 effect gesorteerd.
(APM tabblad is aanwezig) Bij die PC is het uitschakel probleem derhalve verholpen.

Maaarrrr...
PC 1 gebruikt ook XP als besturingsysteem, enkel heeft niet hetzelfde energieprotocol. Derhalve geen APM tabblad. Toch schakelt deze pc 1 automatisch uit!

Het protocol bij deze pc heeft onder meer een tabblad "geavanceerd"

Daar kun je gebruik maken van meerdere mogelijkheden.

Als ik de aan/uitknop van de computer indruk:

1. Geen actie ondernemen
2. Mij vragen wat er moet gebeuren
3. Standby inschakelen
4. Afsluiten

Mogelijkheid 4 staat bij pc 1 ingesteld.

PC schakelt daardoor automatisch uit???

met vriendelijke groet

Jac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan