automatisch afsluiten systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter rama
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Hallo

Ik heb vandaag mijn c schijf leeggemaakt en opnieuw windows XP prof geinstalleerd. In het verleden had ik al last van het sasserworm. En nu bij het opnieuw installeren is hij er weer. Kan nu geen update's downloaden. Heb ook al geprobeerd om met "start uitvoeren shutdown /-a " Maar hij blijft aan en uitgaan de melding die ik krijg is authority c:\windows\system32\isass.exe 1073741819.

Help aub Rama

Hoe heb je leeg gehaald???
Normaal als je definitief van een virus af wil zijn moet je eigenlijk ook de partitie verwijderen, dan ben je in ieder geval zeker van je zaak.
Let op als je NTFS indeling hebt, deze kun je niet zomaar verwijderen, doe je dat toch dan zul je bij het herinstaleren van Winxp opnieuw moeten kiezen of je de bestands indeling weer wilt omzetten naar ntfs.

Ik heb c geformateerd, en via windows xp schijf windows er opnieuw opgezet.

Is het misschien ook mogelijk dat het in de router zit, mijn vrouw heeft namelijk nergens geen last van??

Als je XP opnieuw installeert zal je ook alle updates opnieuw moeten ophalen.

Om afsluiten te voorkomen moet je in de de opdracht de / weglaten. Je hebt opnieuw last van Sasser. Nieuwe pc's worden gemiddeld binnen 20 minuten geinfecteerd tegenwoordig. Dus deze verwijderen en pc zo snel mogelijk updaten.

Nee een virus heeft niets met de router te maken, je hebt geen goede virus scanner die dit voor je kunt doen??

Je kunt twee dingen proberen, zoek die isass.exe file op en hernoem hem naar isass.tmp dan probeer je opnieuw op te starten en kijken wat er gebeurdt, je kunt ook nog een keer formateren, daarna via fdisk of de cd wan winxp de bestandsindeling veranderen en dan zou je er vanaf moeten zijn.

En ik sluit me aan bij Wim.

Laatst bewerkt:
Ik ga het weer verder proberen alvast bedankt en ik laat het nog horen of het goed gaat.

groetjes Rama

Ik kom nog even terug op mijn vraag,ik heb het met jullie hulp niet op kunnen lossen.Wat wel gelukt is ik heb met de comp. van mijn vrouw een progje gedownload van microsoft en wel KB 823980-x86-nld,en toen bij symantec het sasser progje gedownload,die bijde geinstalleerd en toen was het opgelost. Gr. Rama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan