automatisch afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkurt

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2005
Hoi,

Ik heb een paar weken geleden windows 2000 geinstalleerd over 98SE. Alles is gelukt, alleen het automatisch afsluiten lukt niet meer. Daarvoor was dat geen probleem, maar nu moet ik hem met de power knop van de pc uitzetten. Iemand suggesties?

Ik heb al in de bios gesleuteld, maar heeft niet geholpen. In de eigenschappen van het energiebeheer van windows vind ik ook niks. Nog suggesties??

Geldt deze tip dan ook voor Windows 2000?

C:\Windows\System32\Shutdown.exe

Win 2000...... hm niet opgemerkt :o
maar.... als shutdown.exe op die pc staat, en dat moet wel, dan is het principe gelijk.
Lijkt mij.....

Ik heb het volgende gevonden:
Bij Microsoft

Wat ik me afvraag........wacht, ik test het even uit op mijn pc.

Laatst bewerkt:
Windows afsluiten

Elisa zei:
Geldt deze tip dan ook voor Windows 2000?

C:\Windows\System32\Shutdown.exe

Win 2000...... hm niet opgemerkt :o
maar.... als shutdown.exe op die pc staat, en dat moet wel, dan is het principe gelijk.
Lijkt mij.....

Ik heb het volgende gevonden:
Bij Microsoft

Wat ik me afvraag........wacht, ik test het even uit op mijn pc.

Als ik de titel van de verwijzing lees dan staat daar remote shutdown, dat zal vast niet hetzelfde zijn als de afsluitprocedure van Microsoft voor de betreffende computer.
Het is mij wel al vaker opgevallen dat nieuwere besturingsystemen op oudere machines vaker problemen geeft al dan niet met afsluiten.
Vaak is wel feit dat de afsluit procedure van Windows 2000 bedoeld is voor moederborden die soft-shutdown ondersteunen.
Misschien kan je daar eens naar kijken.
Je kan eens in het register kijken van Win98 hoe daar de procedure uitgevoerd wordt.
Misschien verschillen de procedures....

Als ik de titel van de verwijzing lees dan staat daar remote shutdown, dat zal vast niet hetzelfde zijn als de afsluitprocedure van Microsoft voor de betreffende computer

In dit artikel wordt beschreven hoe u het hulpprogramma Remote Shutdown (Shutdown.exe) kunt gebruiken om een lokale of externe Windows 2000- of Microsoft Windows NT 4.0-computer af te sluiten en opnieuw op te starten.

Zoals je leest: Lokale en externe Windows 2000.

Controleer of in het Bios de funktie's APM en ACPI op Enabled staan. Eventueel kun je ook kijken bij:
Bureaublad > eigenschappen > schermbeveiliging > energiebeheer, of hier het tabblad APM aanwezig is.

Sorry, ik had de tekst niet helemaal gelezen....

Elisa zei:
Als ik de titel van de verwijzing lees dan staat daar remote shutdown, dat zal vast niet hetzelfde zijn als de afsluitprocedure van Microsoft voor de betreffende computer

In dit artikel wordt beschreven hoe u het hulpprogramma Remote Shutdown (Shutdown.exe) kunt gebruiken om een lokale of externe Windows 2000- of Microsoft Windows NT 4.0-computer af te sluiten en opnieuw op te starten.

Zoals je leest: Lokale en externe Windows 2000.

Je hebt helemaal gelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan