Automatisch afspelen met WMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Misschien een "oud nieuws" vraag, maar ik speel eigenlijk zelden AVI files of andere mediafiles af, dus het kan al geruime tijd van toepassing zijn.

Waar gaat het om:

bij het openen van een avi (of ander mediabestand) vraagt Windows telkens weer met welk programma het geopend moet worden. Ik geef dan aan dat het met WMP moet gaan gebeuren en ik heb daarna ook het bekende vinkje gezet. (Zie bijlage) Als ik vervolgens weer een ander avi bestand wil openen krijg ik weer dezelfde vraag. Als ik dan kijk naar het in de bijlage staande schermpje, dan zie ik tot mijn verbazing dat het vinkje weer is verdwenen......... raar ? Ik weet het niet.

Heeft dit nu wat te maken met een van de processen die Microsoft heeft verloren (monopolie procesen) m.a.w. dat die functie niet meer ingeschakeld mag zijn van de rechter of is het een SP2 probleem dat met SP2 is ontstaan ? (Vroeger kon je dat vinkje zetten en dan bleef het ook gewoon staan !)

.....of is er op mijn machine wat mis waardoor het vinkje niet wordt "onthouden". Dit laatste acht ik redelijk onwaarschijnlijk omdat op mijn 2e machine hetzelfde gebeurt, dus............. ?

Wie wil even het testje doen op zijn pc -> vinkje plaatsen en dan het schermpje daarna weer even oproepen. Staat het vinkje er wel / niet ?

Staat het er bij jou wel, geef mij dan svp een tip waar 't 'm in kan zitten want noch de op Helpmij, noch bij Microsoft kon ik zo snel wat vinden omtrent dit "probleem" (?)

Bijlagen

• wmp.jpg
    wmp.jpg
    48,2 KB · Weergaven: 42
Hoef ik niet te testen, hoort te werken.

Ga eens in Windows Media Player naar extra, opties, bestandsaccociaties? (oid) en vink daar alles uit, reboot PC en vink alles aan.

Verder kun je nog kijken bij de bestandstypen van Windows om te kijken of er een ander programma bijt.

Nee dus,
alles uitgevinkt, machine ge-reboot, alles aangevinkt en "testje" gedaan. Stomme vinkje wordt niet door Windows "onthouden".

Nog andere ingevingen.........?

ps. weet je heel zeker dat bij jou het vinkje wordt "onthouden"?

Mijn Windows is vrij dement met mapinstellingen, dit gaat prima.

E:\Video's

THG_CPU_Cooling.avi (bijvoorbeeld)

Gaat allemaal prima..

In verkenner; extra, opties, bestandstypen. Kun je daar AVI "herstellen"?

Het stomme vinkje wil maar niet blijven (be)staan.

Wat wel normaal verloopt is dat een avi nu standaard door WMP wordt afgespeeld. (Zal wel een dll'tje of zo tijdelijk door het griepvirus getroffen zijn geweest....)

Nu dat stomme vinkje nog.

Uuhm.. dat vinkje blijft ook niet staan. Als je kiest voor "bestand openen met" gaat Windows ervanuit dat je een ander programma kiest.
En deze niet als standaard in wilt stellen dus haalt het vinkje weg.

Ik meende mij te herinneren dat bij het "raadplegen" van dat schermpje het ooit eerder gezette vinkje er stond en bleef staan, maar wat je zegt kan idd. ook best de oorzaak zijn.

Geplaatst door gast0225
Ik meende mij te herinneren dat bij het "raadplegen" van dat schermpje het ooit eerder gezette vinkje er stond en bleef staan, maar wat je zegt kan idd. ook best de oorzaak zijn.

Vinkje staat wel standaard aan bij, voor Windows, onbekende bestanden. Windows wil dan graag een bestandsaccociatie legen.

Misschien een domme vraag mijnerzijds maar je hebt niet toevallig nog een ander progje op je pc waarmee je avi's e.d. kan afspelen, mogelijk kan dat in de weg zetten.

Ik heb ooit Realplayer geinstalleerd maar dat hebben mogelijk vele mensen. Dankzij de tips van XP_PC (zie andere berichten in dit topic) start de mediaplayer nu weer gewoon als ik een Avi aanklik. Ik ben alleen nog ff nieuswgierig naar het vinkprobleem (voor zover je dat een probleem kunt noemen). Daarnaast moet ik zeggen dat wat XP_PC schrijft, mij eigenlijk wel heel erg logisch in de "oren klinkt". Misschien is het vinkje nooit blijven staan en dacht ik dat het bleef staan.

Laatst bewerkt:
Als je nog steeds die Realplayer op je pc hebt staan zou ik toch ff kijken of je daarin alles hebt uitgevinkt wat ook met WMP kan worden gedraaid, staat er bekend om dat het zéér dominant is, eigen ervaring.

Geplaatst door gezina
Als je nog steeds die Realplayer op je pc hebt staan zou ik toch ff kijken of je daarin alles hebt uitgevinkt wat ook met WMP kan worden gedraaid, staat er bekend om dat het zéér dominant is, eigen ervaring.

Reaplayer, BAH! Ik vind dat zo'n vreselijk programma.. Vooral de nieuwste versies. Douwt gewoon door al je instellingen heen.

Sterker nog,

ik heb de Real Player gewoon van mijn hdd verwijderd!

Dank voor de reacties Gezina en XP_PC !

Geplaatst door XP_PC

Reaplayer, BAH! Ik vind dat zo'n vreselijk programma.. Vooral de nieuwste versies. Douwt gewoon door al je instellingen heen.

Idd, ik heb het trouwens allang al van de pc gedonderd, was nog een hele klus. :evil: Jammer is dat zelfs veel alom bekende omroepen dit gebruiken, heb er wel eens email aan gewaagd, nooit iets op gehoord.

@ Gelukkig Pasja! Is meestal hét euvel als ik zo'n vraag lees.

Dat verwijderen ging bij mij gelukkig binnen anderhalve minuut. (Op de "nette" manier middels deze computer, configuratiescherm etc. ect.)

Geplaatst door gast0225
Dat verwijderen ging bij mij gelukkig binnen anderhalve minuut. (Op de "nette" manier middels deze computer, configuratiescherm etc. ect.)

Dat kan wel kloppen omdat XP beter de progjes verwijderd dan Windows 98 se waar ik toen mee te maken had. :) Er zijn trouwens meerdere players die ook Real Media aankunnen, zoals Zoomplayer, ook als standaard freeware te krijgen: http://www.inmatrix.com/zplayer/ Heb er geen ervaring mee maar lees er wel goeie berichten over.

Graag gedaan!

Ik gebruik nu "media player classic". Kwam met een of ander codec pack mee. Die installeert ook Quicktime en Realplayer maar zo onschuldig dat je gewoon ALLE formaten kan afspelen met die media player (die op de oude WMP lijkt, vandaar de naam) en toch niet de last hebt van de programma's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan