automatisch afspelen van cd-roms werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ri@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Hallo,
Misschien is het heel simpel, maar ik weet het op dit moment niet. Ik heb een leuke cd-rom met afbeeldingen met ingebouwde vieuwer. Deze startte tot voor kort automtisch op en kon ik via de viewer de afbeeldingen bekijken. Nu werkt dat ineens niet meer en opent de cd-rom met de verkenner. Aangezien het hier om pcx bestanden gaat, kan ik ze niet van te voren bekijken omdat windows die niet als miniatuurweergave laat zien.
Hoe kan ik het weer voor elkaar krijgen dat die cd-rom weer automatisch opstart?

je kan het eea instellen via: deze computer > rechtklikken op het cd-rom-station > eigenschappen > Tabblad automatisch afspelen.

Als je rechts klikt bij je CD-rom --> eigenschappen --> tabblad "automatisch afspelen". Hier kan je je instellingen naar wens doen.

Als aanvulling: je kunt ook TweakUI downloaden. Ga als je het programma geopend hebt naar My compuer, Autoplay, Types en zet een vinkje voor één of alletwee de regels. Als je daarna op Handlers klikt, kun je de actie, omschreven naast elk player- of viewericoon naar eigen wens aanpassen (Edit).

NB: En er staan nog veel meer handige instellingen in het programma.

Besten,
De suggesties die jullie geven komen niet in aanmerking. Bij rechtsklikken op eigenschappen cd-rom station ga je aangeven met welk programma/speler de cd geopend moet worden. Welnu, het is een cd-rom met een eigen viewer aan boord die voor kort vanzelf begon af te spelen zonder mediaplayer of welk programma dan ook. Zeg maar, net als bij een installatie-cd. Die openen ook vanzelf zonder dat daar een afspeelprogramma aan te pas komt.
Ergens moet je toch aan kunnen geven dat cd's en dvd's vanzelf beginnen te spelen, zonder tussenkomst van dat schermpje.

Je kan daar ook de standaardinstellingen herstellen.
Daar het eerst wel werkte.

Als aanvulling: je kunt ook TweakUI downloaden. Ga als je het programma geopend hebt naar My compuer, Autoplay, Types en zet een vinkje voor één of alletwee de regels.
Had je TwaekUI geinstalleerd? Die twee regels die ik adviseer aan te vinken hebben betrekking op de autoplay functie. En een installatie CD heeft een "auturun.inf" bestandje, wat dat opstarten verzorgt.

Ik heb tweak ui niet geïntstalleerd. Voor ik zo'n programma installeer moet ik eerst weten wat zo'n programma allemaal doet. Ik heb de indruk dat er bij mij altijd van alles overhoop wordt gehaald als ik een programma heb geïnstalleerd. Ik heb afgelopen week het programma Magix 5 foto's op cd & dvd de luxe geïnstalleerd en sinds de installatie van dat programma worden mijn dvd's (ook kinderfilmpjes) alleen nog maar geopend in de verkenner met magix. Alles wat maar enigzins met beeldmateriaal te maken heeft wordt geopend met een of ander onderdeel van Magix. Het is een mooi programma maar het neemt bijna je hele pc over.

Beste Boeing 737,
Ik kwam er in mijn eentje niet uit. Mijn zoon heeft inderdaad tweak ui geïnstalleerd en alles werkt weer als voorheen. Het was toch lastiger dan we dachten. Het programma Magix Foto's op cd & dvd neemt behoorlijk de leiding over op je pc en was dus ook de boosdoener.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan