automatisch alle bestanden in map afspelen na opstarten windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenN

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Hallo,

ik zoek een oplossing voor het volgende: ik wil graag dat een bepaalde pc (win. XP) na het opstarten van windows, direct begint met het afspelen van alle liedjes die in een bepaalde map (zeg C:\muziek) staan.

wat is hier de makkelijkste oplossing voor?

alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!

MaartenN

Misschien dat het via geplande taken lukt, maar ik weet niet zeker of dat ook met hele map werkt..

Mvg, Ruben

Je kan een playlist file maken met bv winamp met de nummers die je wilt laten afspelen.
Plaats deze file in je opstarten map in je menu.
Elke keer als de pc opstart wordt deze playlist afgespeeld.

Je kan een playlist file maken met bv winamp met de nummers die je wilt laten afspelen.
Plaats deze file in je opstarten map in je menu.
Elke keer als de pc opstart wordt deze playlist afgespeeld.

maar als ik dan nummers aan de map toevoeg, moet ik dit ook aan de playlist toevoegen en dat wil ik eigenlijk liever niet, ik wil gewoon dat ie standaard alles in de map af gaat spelen

hij hoeft verder geen rekening te houden met submappen of zo, gewoon alle mp3's uit een bepaalde map spelen, playlist is niet echt een optie omdat je dan bij het toevoegen van liedjes ook de liedjes aan de playlist toe moet voegen en dat wil ik liever niet, moet het zo simpel mogelijk houden namelijk

EDIT: inmiddels opgelost door een eigen geschreven programma met AutoIt, deze leest een map en voegt alle mp3 en wma bestanden hierin toe aan een m3u speellijst, die vervolgens gestart wordt. het genereren van deze m3u gebeurt iedere keer als het programma gestart wordt, waardoor dus automatisch altijd alle bestanden in de betreffende map gebruikt worden en bij toevoegen van een bestand aan de map wordt automatisch (na herstarten) dit bestand ook aan de playlist toegevoegd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan