automatisch als administrator uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejobse

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
hallo iedereen!!!

ik had een vraagje:

kan je bij vista instellen dat je altijd als je een .exe of .msi bestand opend dat ie dat automatisch als admin doet?

ik heb het forum afgezocht maar niets bruikbaars gevonden.

zelfs mijn trouwe vriend wist geen raad, die wist alleen te zeggen hoe ik een paar bestanden automatisch moet laten uitvoeren als admin maar daar heb ik niets aan want als ik iets gedownload heb en ik wil dat installeren dan wil ik dit ook outomatisch laten gebeuren.

av thx!! en ik hoop dat dit gaat!

Sorry maar ik kan niet echt inzien waarom je dat zou willen doen.
Dan kun je toch net zo goed/makkelijk je gebruikersnaam in de administratorsgroep zetten? Of als admin inloggen.

ik ben admin ^^, maar als ik een programma wil installeren gaat het soms niet als ik gewoon dubbel klik doe en wel met rechts als admin uitvoeren (vb nero)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet bekent ben met Vista, maar als jij toch al admin bent dan is het vreemd dat je normaals een programma dient op te starten als admin.

Maarja mss dat een vista-"guru" op dit forum meer antwoorden heeft.

Volgens mij kan dat alleen door als administrator in te loggen en dan alles doen. Ik denk dat .exe en .msi automatisch als administrator uitvoeren niet kan. De hele controle op rechten door UAC is dan overbodig geworden.
Als de .exe toevallig malware is, wordt het uitgevoerd als admin. Datzelfde geldt als je User Account Control uitschakelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan