• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Automatisch antwoord geven in VBA

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

PaulMak

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Goedemorgen,

Ik update dagelijks rapporten via macro's.
1 van de terugkerende displays is "...... Wilt u dit bestand vervangen?"

Excel kiest voor de veilige weg en selecteert alvast "Nee"

Maar wat als ik juist Ja wilt kiezen?

Ik weet inmiddels uit een eerdere vraag/antwoord, dat er een functie is om even de meldingen te onderdrukken Application.DisplayAlerts = False
en daarna weer aan te zetten
Application.DisplayAlerts = True

Maar is er ook een functie die het antwoord stuurt ipv onderdrukt? Een soort van ... Application.DisplayAlerts = "Ja"
en als die er is .. zet ik die functie dan voor of na de SaveAs opdracht?

Groet
Paul Mak

Controleer zelf of het bestand bestaat en verwijder deze dan voor de SaveAs opdracht.

Hi edmoor .. leuk om je weer eens 'te zien' hier ..

Het gaat om dagelijkse rapportages dus ik wéét dat het document mailversiexxxx.xlsx bestaat én het mag telkens weer overschreven worden. En idd kan ik het document eerst verwijderen maarrrr ...

Maar omdat het telkens dezelfde vraag is en ik hetzelfde antwoord geef dacht ik ... "wellicht kan ik via VBA ook antwoord geven als ik de vraag en keuze antwoorden al ken"

Eigenlijk uit nieuwsgierigheid

Lees dit eens, het doet dus precies wat je vraagt:
1769694134079.png

Aha ... ik was in de veronderstelling dat ik meldingen in het algemeen uitzet met DisplayAlerts.False

Nu begrijp ik dat ik een default antwoord tegenspreek met False

Dank dank dank
voor je reactie en je geduld met mij :)

Ik wist dat ook niet dus ook weer wat geleerd :)

Terug
Bovenaan Onderaan