Automatisch backups maken met Karen's Replicator

Status
Niet open voor verdere reacties.

De backupper

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Als ik in Karen’s Replicator de taak laat wegschrijven op een interne schijf door op Run Highlighted Jobs Now te drukken lukt dit fantastisch, maar plaats ik het volgende in het kladblok en sla dit op onder afsluiten en maak hier een snelkoppeling van:

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
ECHO Bezig met maken van backup...
START /WAIT "E:\Program Files\Karen's Power Tools\Replicator\PTReplicator.exe" "Daily Backup"
ECHO Backup is gemaakt.
ECHO Programma's worden afgesloten...
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

dan kent hij Daily Backup niet en sluit af zonder resultaat. Eerst wil ik dat dit goed loopt voordat ik InCD verder in dit Kladblok-bestand opneem.

Op E:/ staan al mijn Program Files en voorlopig wil ik het laten wegschrijven naar mij interne G:-schijf

Laatst bewerkt:
De backupper zei:
START /WAIT "E:\Program Files\Karen's Power Tools\Replicator\PTReplicator.exe" "Daily Backup"
Is "Daily Backup" de naam van de taak die je in Replicator hebt ingesteld of een naam die je aan alle taken gegeven hebt?
Het is de bedoeling dat elke taak die je hebt ingesteld APART in de command line in je batchfile komt te staan.
Voor onderstaande taken zou de regel in de batchfile er zó uit moeten zien:

START /WAIT "E:\Program Files\Karen's Power Tools\Replicator\PTReplicator.exe" "Afspeellijsten" "Bladwijzers Firefox" "Favorieten Internet Explorer"

attachment.php

Laatst bewerkt:
Daily Backup is tot nu toe de enige taak die ik in Replicator heb aangemaakt.

Guus abc zei:
Is "Daily Backup" de naam van de taak die je in Replicator hebt ingesteld of een naam die je aan alle taken gegeven hebt?
Het is de bedoeling dat elke taak die je hebt ingesteld APART in de command line in je batchfile komt te staan.
Voor onderstaande taken zou de regel in de batchfile er zó uit moeten zien:

START /WAIT "E:\Program Files\Karen's Power Tools\Replicator\PTReplicator.exe" "Afspeellijsten" "Bladwijzers Firefox" "Favorieten Internet Explorer"

attachment.php

De backupper zei:
Daily Backup is tot nu toe de enige taak die ik in Replicator heb aangemaakt.
Voeg dit eens toe:

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
START "C:\WINDOWS\System32\cmd.exe"
ECHO Backup is gemaakt.
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Probeer het dan nog eens. :)

Guus.

Guus abc zei:
Ik ga er even van uit dat Windows wél op je C:-schijf staat.
Staat die ook op E: dan moet C: uiteraard veranderd worden in E:.

Guus.

Ik heb :START "C:\WINDOWS\System32\cmd.exe" er nu tussengevoegd en Windows staat op C: , maar dit heeft niet geholpen. De cursor blijft nu na c:\windows> knipperen.

Guus abc zei:
Ik ga er even van uit dat Windows wél op je C:-schijf staat.
Staat die ook op E: dan moet C: uiteraard veranderd worden in E:.

Guus.

De backupper zei:
Ik heb :START "C:\WINDOWS\System32\cmd.exe" er nu tussengevoegd en Windows staat op C: , maar dit heeft niet geholpen. De cursor blijft nu na c:\windows> knipperen.
O ja, er moest ook nog iets anders bij.

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
CD E:\
ECHO Backup is gemaakt.
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik krijg nog altijd de melding dat het bestand Daily Backup niet te vinden is.

Guus abc zei:
O ja, er moest ook nog iets anders bij.

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
ECHO Backup is gemaakt.
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Guus.

De backupper zei:
Ik krijg nog altijd de melding dat het bestand Daily Backup niet te vinden is.
Kijk eens in het hoofdvenster van Replicator of de naam van de taak exact hetzelfde is.
Anders zou ik het ook niet weten. :confused:

Guus.

Laatst bewerkt:
Nu heb ik de bestandsnaam vernderd in A. Zowel in Replicator als in afsluiten.bat, maar het resultaatis hetzelfde.

Helaas, maar toch bedankt voor je inspanningen en mocht je iets te binnen schieten dan houd ik me aanbevolen en blijf vorlopig nog op je site kijken.

Nico de Backupper

Guus abc zei:
Kijk eens in het hoofdvenster van Replicator of de naam van de taak exact hetzelfde is.
Anders zou ik het ook niet weten. :confused:

Guus.

De backupper zei:
Op E:/ staan al mijn Program Files
Dit snap ik trouwens ook niet - bij mijn weten kan dat niet als Windows op je C:\ schijf staat. :confused:
Bedoel je daar niet al je programma's (installatiebestanden) mee. :confused:
Heb je het al eens geprobeerd met:

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
START /WAIT "C:\Program Files\Karen's Power Tools\Replicator\PTReplicator.exe" "Daily Backup"
ECHO Backup is gemaakt.
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Guus

Laatst bewerkt:
Nu snap ik het misschien niet, maar ik heb zoals zoveel programma's Replicator geïnstalleerd op de E-schijf. Onder E:\Program Files\Karen's etc. Daar is toch niets mis mee? Het programma functioneert prima, want als ik in Karen's de backup laat lopen via de "Run Highlighted Jobs Now" wordt de backup goed weggeschreven.

Volgens mij moet het dan toch aan het batchfile liggen.

Guus abc zei:
Dit snap ik trouwens ook niet - bij mijn weten kan dat niet als Windows op je C:\ schijf staat. :confused:
Bedoel je daar niet al je programma's (installatiebestanden) mee. :confused:
Heb je het al eens geprobeerd met:

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
START /WAIT "C:\Program Files\Karen's Power Tools\Replicator\PTReplicator.exe" "Daily Backup"
ECHO Backup is gemaakt.
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Guus

De backupper zei:
Nu snap ik het misschien niet, maar ik heb zoals zoveel programma's Replicator geïnstalleerd op de E-schijf. Onder E:\Program Files\Karen's etc. Daar is toch niets mis mee?
Daar is in zoverre wat mis mee dat het nergens op slaat om met Windows op je C-schijf je programma's in E\Program Files te installeren.
Dat maakt dingen onnodig ingewikkeld en is nutteloos.
Als je idee hierachter is dat je bij een crash van Windows je programma's niet opnieuw hoeft te installeren, moet ik je teleurstellen, want dat klopt niet.
Als je díe mogelijkheid wilt hebben, heb je Replicator ook niet nodig, maar moet je op zoek naar programma's die een image van alles op je harde schijf maken.
Het is alleen zinvol om je data zoals mp3's, foto's, installatiebestanden e.d. op een andere partitie te zetten.
Om het probleem met Replicator op te lossen kun je het volgende proberen.
Verwijder het programma eerst en installeer het dan in C:\Program Files\.
Maak de taak Daily backup weer aan en kijk dan eens of het wel werkt met deze batchfile:

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
ECHO Backup is gemaakt.
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Guus.

Ik heb Replicator nu in C: geïnstalleerd en de batch volledig zo gekopieerd naar afsluiten, maar het bestand Daily Backup, dat in Karen's staat aangevinkt, kan nog altijd niet gevonden worden.

Guus abc zei:
Daar is in zoverre wat mis mee dat het nergens op slaat om met Windows op je C-schijf je programma's in E\Program Files te installeren.
Dat maakt dingen onnodig ingewikkeld en is nutteloos.
Als je idee hierachter is dat je bij een crash van Windows je programma's niet opnieuw hoeft te installeren, moet ik je teleurstellen, want dat klopt niet.
Als je díe mogelijkheid wilt hebben, heb je Replicator ook niet nodig, maar moet je op zoek naar programma's die een image van alles op je harde schijf maken.
Het is alleen zinvol om je data zoals mp3's, foto's, installatiebestanden e.d. op een andere partitie te zetten.
Om het probleem met Replicator op te lossen kun je het volgende proberen.
Verwijder het programma eerst en installeer het dan in C:\Program Files\.
Maak de taak Daily backup weer aan en kijk dan eens of het wel werkt met deze batchfile:

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
ECHO Backup is gemaakt.
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Guus.

De backupper zei:
Ik heb Replicator nu in C: geïnstalleerd en de batch volledig zo gekopieerd naar afsluiten, maar het bestand Daily Backup, dat in Karen's staat aangevinkt, kan nog altijd niet gevonden worden.
Dan heb ik helaas geen idee wat er fout gaat. :(

Guus.

Nu maar hopen dat misschien iemand anders een oplossing weet. Ik hou me aanbevolen. In ieder geval bedankt voor het meedenken en de suggesties en inspanningen.

Guus abc zei:
Dan heb ik helaas geen idee wat er fout gaat. :(

Guus.

Beste Guus,

Voor het eerste gedeelte ben ik er nu uit:

Ik heb START/WAIT vervangen door CALL en het loopt als een zonnetje. Het staat nu zo:

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
CALL "C:\Program Files\Karen's Power Tools\Replicator\PTReplicator.exe" "Daily Backup"
ECHO Backup is gemaakt.
SHUTDOWN.EXE-S
CLS

Ik heb InCD nu geïnstalleerd in E:/Program Files/Ahead/Incd/incd.exe en het volgende bestand aangemaakt:

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
ECHO InCD wordt gestart
CALL "E:\Program Files\Ahead\InCD\InCd.exe"
CALL WAIT 30
CD C:\
CALL "C:\Program Files\Karen's Replicator\PTReplicator.exe" "Daily Backup"
ECHO Backup is gemaakt.
CALL WAIT 20
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

maar als ik dit opstart, verschijnt het DOS-scherm en is er volgens mij niets gedaan.

De backupper zei:
Nu maar hopen dat misschien iemand anders een oplossing weet. Ik hou me aanbevolen. In ieder geval bedankt voor het meedenken en de suggesties en inspanningen.

De backupper zei:
Ik heb START/WAIT vervangen door CALL en het loopt als een zonnetje.
Misschien lijkt dat zo, maar dan gebeurt er niets. Met CALL kun je alleen een andere batchfile aanroepen, zoals je bijvoorbeeld met CALL WAIT de batchfile Wait.bat aanroept. Je kunt er geen programma mee starten.
De backupper zei:
Ik heb InCD nu geïnstalleerd in E:/Program Files/Ahead/Incd/incd.exe en het volgende bestand aangemaakt:
.....
maar als ik dit opstart, verschijnt het DOS-scherm en is er volgens mij niets gedaan.
Zoals ik al zei gebeurt er niets als je een programma met CALL probeert te starten.
Je zou het met onderstaande batchfile kunnen proberen, maar als dat niet werkt weet ik niet wat er dan wél zou kunnen werken.
Ik blijf de oorzaak zoeken in het feit dat Program Files bij jou op meerdere plekken staan.

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
ECHO InCD wordt gestart
START "E:\Program Files\Ahead\InCD\InCd.exe"
CALL WAIT 20
START /WAIT "C:\Program Files\Karen's Replicator\PTReplicator.exe" "Daily Backup"
ECHO Backup is gemaakt.
CALL WAIT 20
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Guus.

Bedankt Guus,

maar wat ik ook probeer...het lukt niet. Ik heb alles in C:\ geïnstalleerd. De varianten met zowel START als CALL gebruikt, maar het blijft stil.

Toch weer bedankt en ik hoop dat iemand anders wel een idee heeft hoe dit kan worden opgelost.

Guus abc zei:
Misschien lijkt dat zo, maar dan gebeurt er niets. Met CALL kun je alleen een andere batchfile aanroepen, zoals je bijvoorbeeld met CALL WAIT de batchfile Wait.bat aanroept. Je kunt er geen programma mee starten.Zoals ik al zei gebeurt er niets als je een programma met CALL probeert te starten.
Je zou het met onderstaande batchfile kunnen proberen, maar als dat niet werkt weet ik niet wat er dan wél zou kunnen werken.
Ik blijf de oorzaak zoeken in het feit dat Program Files bij jou op meerdere plekken staan.

@ECHO OFF
ECHO Even geduld a.u.b
ECHO InCD wordt gestart
START "E:\Program Files\Ahead\InCD\InCd.exe"
CALL WAIT 20
START /WAIT "C:\Program Files\Karen's Replicator\PTReplicator.exe" "Daily Backup"
ECHO Backup is gemaakt.
CALL WAIT 20
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Guus.

De backupper zei:
Bedankt Guus,

maar wat ik ook probeer...het lukt niet. Ik heb alles in C:\ geïnstalleerd. De varianten met zowel START als CALL gebruikt, maar het blijft stil.

Toch weer bedankt en ik hoop dat iemand anders wel een idee heeft hoe dit kan worden opgelost.

--------------------
Ik ben nu toch weer wat verder. Door de volgende batchfile wordt InCD opgestart, wordt Karen's Replicator opgestart en mijn job "Daily Backup"gevonden. "Alleen" wordt er niets op een CD gebrand. De batchfile is nu:

@Echo Off
Echo.
Echo InCd is started, please wait just a moment...
Start "" /Min "E:\PROGRAM FILES\AHEAD\InCD\InCD.exe"
Ping 1.0.0.0 -n 1 -w 20000 > Nul
Echo Backup in progress, please wait...
Start "BACKUP" /Wait "C:\PROGRAM FILES\KAREN'S POWER TOOLS\REPLICATOR\PTREPLICATOR.EXE" "DAILY BACKUP"
Echo.
Echo BACKUP DONE!
Echo COMPUTER WILL BE SHUTDOWN IN 20 SECS...
Ping 1.0.0.0 -n 1 -w 20000 > Nul
SHUTDOWN.EXE -S
CLS

Wie kan hiervoor de oplossing geven dat de data direct op de CD wordt gebrand?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan