automatisch batch file runnen bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dag allemaal

Ik zou graag automatisch een backup willen maken van het werk zodra de computer afsluit. Ik maak al jaren backups door gebruik van batch ( dus de .bat) files maar ik wil graag een automatische oplossing.

Liefst een eenvoudige zodat ik met mijn batch files kan blijven werken maar als dat niet lukt is een andere oplossing ook welkom!
Of een link naar een site, want ik kan het helaas niet vinden!

alvast met dank, Anjo

Het lijkt misschien dom, maar gewoon met je bat files blijven werken en helemaal achteraan

Code:
shutdown /s

toevoegen. Zodat je dan dat gebruikt om te backuppen en eveneens af te sluiten. Maar daar had je waarschijnlijk al lang aan gedacht. :p

Het lijkt misschien dom, maar gewoon met je bat files blijven werken en helemaal achteraan

Code:
shutdown /s

toevoegen. Zodat je dan dat gebruikt om te backuppen en eveneens af te sluiten. Maar daar had je waarschijnlijk al lang aan gedacht. :p

yep.
Maar ik wil juist voorkomen dat je aan de batch file moet denken. Dat doe ik zelf vaak wel, maar ik wil het hier thuis ook op de andere pc's zetten. En omdat ik er maar gemakshalve vanuit ga dat de rest van het gezin hier dat om de haverklap vergeet wil ik graag dat een batch file automatisch nog loopt voordat de machine plat gaat na het kiezen van de windows-knop > pijltje > afsluiten.

Een beetje zoals de windows updates die soms pas geinstalleerd worden bij het afsluiten. Dan hoef je'm verder niet uit te zetten; dat gebeurt vanzelf als ie klaar is.

groetjes, Anjo

Laatst bewerkt:
Ik dacht wel dat je dat bedoelde, ik heb dan ook gisteren nog wat zitten zoeken als je niet op de een of andere manier de functie van de knop 'uitschakelen' kan veranderen in het register of zo dat hij dan je bat runt ipv uitschakelen. Ik hoopte dat je dat ergens met een registerwaarde zou kunnen configureren maar ik heb helaas niets gevonden.
Als ik iets tegenkom laat ik het zeker weten ;)

Ik dacht wel dat je dat bedoelde, ik heb dan ook gisteren nog wat zitten zoeken als je niet op de een of andere manier de functie van de knop 'uitschakelen' kan veranderen in het register of zo dat hij dan je bat runt ipv uitschakelen. Ik hoopte dat je dat ergens met een registerwaarde zou kunnen configureren maar ik heb helaas niets gevonden.
Als ik iets tegenkom laat ik het zeker weten ;)

jammer...
ik hoor het echt graag als er nog een oplossing komt!

groetjes en met dank voor het meedenken!
Anjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan