Automatisch bedrag invullen wanneer cel in tabel bepaalde waarde heeft

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo allen,

in bijgevoegd bestand ben ik een opmaak voor een factuur aan het maken. Hierbij wil ik proberen het invullen van de factuur zo makkelijk mogelijk te maken door veel automatisch te laten invullen of door keuzelijsten te gebruiken.
In het bestand in de tabel onder "Beschrijving" kan in de eerste cel een keuze gemaakt worden tussen: Ochtend, Middag, Avond en Nacht. Het is de bedoeling dat afhankelijk van de waarde die aangeklikt wordt de cel ernaast (in de kolom Bedrag) automatisch ingevuld wordt. Wanneer er Ochtend aangeklikt wordt moet er 45 komen te staan, bij Middag 50, bij Avond 75 en bij Nacht 150.
Ik ben aan het proberen geweest om dit voor elkaar te krijgen door: Invoegen > Snelonderdelen > Veld en vervolgens hier de If-Then formule in te zetten. Helaas lukt het me maar niet om de formule werkend te krijgen.

Kan iemand mij hierbij helpen? Of eventueel een goed alternatief?
Alvast bedankt!

Bijlagen

Je gebruikt daar een vervelende keuzelijst voor; je kunt beter de 'ouderwetse' Word 2003 keuzelijst nemen, want die kun je een Bladwijzernaam geven, die je vervolgens in een berekeningsmodus kunt zetten. Om te laten zien hoe het werkt is het document beveiligd, maar zonder wachtwoord.

Bijlagen

OctaFish bedankt voor je reactie! Het werkt nu wel, alleen is het eigenlijk de bedoeling dat het getal zich automatisch aanpast wanneer een ander dagdeel ingevuld wordt. Is dit ook mogelijk?

Dat doet-ie als je op de tab toets drukt.

Ah oke bedankt! Is dit trouwens ook nog aan te passen naar een andere toets of dat er geen toets ingedrukt hoeft te worden?

Het is een keuzelijst, en in die keuzelijst is de optie <Berekenen bij afsluiten> geactiveerd, waardoor de IF formule(s) in de buurcel worden herberekend. In beginsel is elke handeling die je doet en die de focus van de keuzelijst afhaalt dus voldoende om de formule te laten herberekenen. Je kunt wellicht nog een macro maken die je koppelt aan <Kiezen bij veld> die automatisch de velden herberekent waardoor het resultaat misschien iets eerder te zien is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan