SonjaDuplex
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 jan 2012
Allen,
Ik zou graag de berekening van subsidies zo gemakkelijk mogelijk willen maken door met formules en excel te werken. Enkel ben ik daar niet zo goed in. Om alles in één grote geneste formule te gieten, moet ik met veel te veel rekening houden, daarom dacht ik in verschillende stappen te werken. Een van de stappen is het berekenen van hoeveel maanden er in een bepaalde deelperiode zitten.
Concreet: ik krijg een attest binnen dat begint op 17/4/2014 en dat eindigt op 1/10/2016. Nu zou ik graag in een kolom automatisch zien verschijnen:
- hoeveel maanden er in 2014 vallen.
- hoeveel maanden er in 2015 vallen.
- hoeveel maanden er in 2016 vallen.
Nog dit: vanaf er één dag in een maand valt, telt de ganse maand mee. In dit geval telt april 2014 en oktober 2016 volledig mee.
De oplossing zou moeten zijn:
- hoeveel maanden er in 2014 vallen: 9
- hoeveel maanden er in 2015 vallen: 12
- hoeveel maanden er in 2016 vallen:10
Maar hoe giet ik dat dus in een formule he?
alvast bedankt
Sonja
Ik zou graag de berekening van subsidies zo gemakkelijk mogelijk willen maken door met formules en excel te werken. Enkel ben ik daar niet zo goed in. Om alles in één grote geneste formule te gieten, moet ik met veel te veel rekening houden, daarom dacht ik in verschillende stappen te werken. Een van de stappen is het berekenen van hoeveel maanden er in een bepaalde deelperiode zitten.
Concreet: ik krijg een attest binnen dat begint op 17/4/2014 en dat eindigt op 1/10/2016. Nu zou ik graag in een kolom automatisch zien verschijnen:
- hoeveel maanden er in 2014 vallen.
- hoeveel maanden er in 2015 vallen.
- hoeveel maanden er in 2016 vallen.
Nog dit: vanaf er één dag in een maand valt, telt de ganse maand mee. In dit geval telt april 2014 en oktober 2016 volledig mee.
De oplossing zou moeten zijn:
- hoeveel maanden er in 2014 vallen: 9
- hoeveel maanden er in 2015 vallen: 12
- hoeveel maanden er in 2016 vallen:10
Maar hoe giet ik dat dus in een formule he?
alvast bedankt
Sonja