• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renatevg

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Beste lezers,

In blad tijden, berekent hij kolom B niet automatisch, pas als ik kolom A op de cel druk, bijvoorbeeld 9:15 dan komt er pas een waarde in kolom B. Hoe kan ik zorgen dat dit automatisch gebeurt?

alvast bedankt!

Bijlagen

Renate,

kun je de bijlage ook als ZIP uploaden (kan nl hier geen rar openen)?

Inderdaad, deze kan ik openen.

Dat lost overigens niets op, want ik constateer het zelfde als jij, en ik heb ook geen idee over de oorzaak.

heb ook al van alles geprobeerd, automatisch berekenen staat aan, geplakt als waarden, maar om nou 3000 regels door te gaan enteren in mijn gehele bestand gaat ook zo ver:D, hopelijk kan iemand anders mij helpen

Het komt door afronden.
Kwart over negen in net niet gelijk aan jou 9:15:00 die in cel a16 staat.
zie bijlage.

Bijlagen

Bedankt popipipo ,

Maar een tijd kan ik toch niet afronden? Bedankt dat ik de oorzaak nu weet:D heb jij toevallig ook een oplossing;)

In blad tijden, berekent hij kolom B niet automatisch, pas als ik kolom A op de cel druk, bijvoorbeeld 9:15 dan komt er pas een waarde in kolom B. Hoe kan ik zorgen dat dit automatisch gebeurt?
- Selecteer in het blad data kolom E en klik op de knop Kopiëren.
- Ga naar het blad tijden;
- Selecteer kolom A en kies in het menu: Bewerken - Plakken speciaal - Waarden.
Dan zullen in kolom B de juiste waarden verschijnen.
Overigens kun je in het blad tijden in B1 in plaats van wat er nu staat, beter typen:
Code:
=AANTAL.ALS(data!$E$1:$E$100;A1)
in de veronderstelling dat in het blad data de gegevens in kolom E t/m E100 lopen.
- Kopieer B1 naar beneden in kolom B.

Dat is voor ons een vraag en voor haar een weet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan