automatisch bericht bij afwezigheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Heb Windows XP met Outlook Express.
Kan ik mijn mailbox instellen zodat de verzender van een bericht,de melding krijgt: bijv.ivm vakantie ben ik afwezig tot...... ?????

Bedankt:thumb:
 
Maak eerst de tekst die je wilt versturen. Dat kan gewoon in Kladblok. Sla de tekst vervolgens op, bijvoorbeeld als Vakantie.txt.
Ga nu in Outlook Express naar Extra, Berichtregels, E-mail.
Zet in vak 1 een vinkje bij "Voor alle berichten".
Zet in vak 2 een vinkje bij "Beantwoorden met een bepaald bericht".
Klik in vak 3 op "een bepaald bericht", blader naar het bericht Vakantie.txt, selecteer het en klik op Openen.
In vak 4 kun je de berichtregel nog een naam geven of gewoon "Nieuwe e-mailregel # 1" laten staan.
Klik tenslotte op OK.

Als je dit wilt testen, moet je een e-mail naar jezelf sturen vanuit een ANDERE account, bijvoorbeeld Hotmail o.i.d.

Als je veel berichten van onbekenden krijgt, zou ik er trouwens voor kiezen om de regel niet voor alle berichten te maken, maar bijvoorbeeld alleen voor degenen die in je Adresboek staan. In vak 1 geef je dan i.p.v. "Voor alle berichten" aan dat de regel geldt voor Bepaalde personen. Ik neem tenminste aan dat je niet aan Jan-en-alleman wilt laten weten tot wanneer je huis precies leeg staat.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
Ik had al wel zoiets gezien: Outlook Express: Afwezigheidsassistent is niet beschikbaar in Outlook Express Maar daar staat geen XP bij.
Citaat: De informatie in dit artikel is van toepassing op:
Microsoft Outlook Express 5.01 voor Windows 2000
Microsoft Outlook Express 5 en 5.01 voor Windows 98
Microsoft Outlook Express 4.0, 5 en 5.01 voor Windows 95

Kan best zijn dat het toch wel werkt. :)
De afwezigheidsassistent is een onderdeel van Outlook. De vraagsteller heeft het over Outlook Express. Bovenstaand artikel geeft nagenoeg dezelfde oplossing als ik in mijn antwoord.
Dit werkt overigens ook prima in Outlook Express 6.0.

Guus.
 
Dat beschrijft idd het artikel ook maar geeft andere oplossingen, net als jij. Mooi dat het ook in OE 6 werkt. :thumb:
 
maar je moet dan wel je pc aanlaten staan tijdens de vakantie en oe open!!!!!!!
 
Geplaatst door Guus abc
Maak eerst de tekst die je wilt versturen. Dat kan gewoon in Kladblok. Sla de tekst vervolgens op, bijvoorbeeld als Vakantie.txt.
Ga nu in Outlook Express naar Extra, Berichtregels, E-mail.
Zet in vak 1 een vinkje bij "Voor alle berichten".
Zet in vak 2 een vinkje bij "Beantwoorden met een bepaald bericht".
Klik in vak 3 op "een bepaald bericht", blader naar het bericht Vakantie.txt, selecteer het en klik op Openen.
In vak 4 kun je de berichtregel nog een naam geven of gewoon "Nieuwe e-mailregel # 1" laten staan.
Klik tenslotte op OK.

Als je dit wilt testen, moet je een e-mail naar jezelf sturen vanuit een ANDERE account, bijvoorbeeld Hotmail o.i.d.

Als je veel berichten van onbekenden krijgt, zou ik er trouwens voor kiezen om de regel niet voor alle berichten te maken, maar bijvoorbeeld alleen voor degenen die in je Adresboek staan. In vak 1 geef je dan i.p.v. "Voor alle berichten" aan dat de regel geldt voor Bepaalde personen. Ik neem tenminste aan dat je niet aan Jan-en-alleman wilt laten weten tot wanneer je huis precies leeg staat.

Guus.

Ben ik nou zo dom?? (ben wel blond) :p
Maar dit werkt toch alleen maaar als je je PC aan hebt staan en OE aan hebt??
 
bedankt voor alle antwoorden

bedankt,ik zie nog wel wat ik ga doen(of niet):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan