automatisch bestand kopieren direct na verbinden (laptop to server) met vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

por123bar

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Hallo allemaal,

Zoals de titel al vermeldt ben ik op zoek naar een tooltje/programma dat automatisch bestanden van een server naar mijn laptop kopieert zodra deze twee met elkaar verbonden zijn.

Uitleg;
Op de zaak heb ik een server staan. Met mijn laptop kan ik dus op afstand verbinding maken met deze server via VPN verbinding (gebeurt handmatig). Wat ik wil:
1. Direct nadat ik VPN verbinding maak moet er een bestand automatisch vanaf de server naar mijn laptop gekopieerd worden.
2. Zodra ik handmatig kies om deze VPN weer te verbreken zou ik nogmaals automatisch dezelfde kopieer actie willen zoals hierboven beschreven.

Ik heb het programma syncback geprobeerd maar daar kun je alleen tijdsgebonden mee plannen (bv elke 15min; bestand van server naar laptop). Het vervelende is dan, wanneer de laptop niet met VPN/server verbonden is blijft ie toch elke 15min proberen en hiervan krijg je ook elke keer een foutmelding.
Laptop constant verbinden met VPN/server is geen optie, alles wordt dan tergend traag. Ik ben slechts 1 of 2 keer per dag kortstondig (5min) verbonden via VPN, de files (enkele kb's) moeten in deze tijd gekopieerd worden naar mijn laptop.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet...

Laatst bewerkt:
Als eerste. Met VPN aan zou een en ander niet traag moeten worden. Tenminste als je het vinkje voor remote gateway gebruiken hebt uitgezet in de verbinding.

Wat de rest betreft. Je kunt allwaysync proberen. Is voor jouw toepassing gratis. Deze kan aan-/afwezigheid van een schijf (en daarmee dus verbinding) detecteren en een sync starten. Een sync starten als jij een verbinding verbreekt zal onmogelijk worden zonder maatwerk programmeer werk.

Beste Rogers, ik heb het programma geprobeerd maar in eerste instantie lukte het niet omdat het slechts harde schijven met drive letter kan detecteren, geen netwerk.
Echter heb ik een oplossing gevonden door een trigger in te stellen op 'file change'. Indien ik niet met VPN verbonden (en dus de bron niet gevonden kan worden) blijft het programma elke 5 seconden proberen zonder foutmelding te geven (gelukkig is dit in te stellen). Als ik nu dus kortstondig VPN verbinding maak, zal het programma vrijwel direct (na 5sec) een verbinding maken en bestand synchroniseren als deze dus daadwerkelijk veranderd is. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, software werkt niet helemaal soepel hier en daar, maar uiteindelijk is het gelukt! Helemaal top, bedankt voor de tip(s).

Ik heb overigens het vinkje 'remote gateway' uitgezet zoals u zei maar ik merk vooralsnog geen verschil. Ik vermoed dat onze VPN van tijd tot tijd traag is omdat veel mensen hier tegelijkertijd mee verbonden zijn, geval van overbelasting dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan