• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch bestanden kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvondermans

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Geachte oplossers,

Ik heb een volgend probleem:
Ik wil dat een excel bestandje in de map "c:\bron" wordt gekopieerd naar de map "d:\doel". Bij het wegschrijven van het bestand moet dan aan de naam de datum worden toegevoegd. Het automatiseren lukt prima dmv een batchfile, alleen krijg ik de datum er niet bij :( .

het zou ongeveer zo moeten zijn:
xcopy c:\bron\test.xls d:\doel\test 21-09-06.xls

alvast bedankt :thumb: ,

Jordy Vondermans

Hoi jvondermans,

Misschien met onderstaande code.
Ik moet zeggen deze manier ken ik zelf ook pas sinds een paar dagen. Deed het eerste op een andere manier, maar deze is een stuk makelijker.

Code:
Name "c:\bron\test.xls" As "d:\doel\test " & Date & ".xls"

Suc6

bijna (foutmelding)

Hoi Spiderman,

Ik heb het scriptje geplakt en geprobeerd uit te voeren, maar krijg een foutmelding. Ik ben niet thuis in VBA, dus misschien heb ik iets stoms gedaan.

Ik heb de regel die je gaf geplakt, niet ervoor en niet erna. Ik krijg nu de foutmelding:

compilatiefout microsoft vbscript: Einde van de instructie wordt verwacht.

Hopelijk weet je hier ook raad mee

ALvast bedankt

het is gelukt!!

Ik heb het volgende script gebruikt, misschien iets lastiger als het gegeven script maar het werkt:thumb:

Const OverwriteExisting = TRUE

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.CopyFile "d:\mijn documenten\test.xls" , "d:\mijn documenten\shared\test" &date&

".xls", OverwriteExisting

kwestie van combineren van 2 scripts

Spiderman, bedankt voor het op het goede spoor zetten!

Jordy

Hoi jvondermans,

De FileSystemObject manier was inderdaad de manier ik meestal gebruikte. De manier die ik je gegeven had ken ik ook pas sinds een paar dag. Het is wel vreemd dat hij bij jou niet werkt.

Welke versie van office gebruik je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan