• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch betalingen verwerken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandonk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Beste excel experts,
Ik heb een adressenbestand met banknummers van personen die geabonneerd zijn op een verenigingsblad. Hiervoor betalen zij jaarlijks een x-bedrag. Ik wil deze betalingen automatisch door Excel in laten vullen op basis van de banknummers.
Is het mogelijk dat ik de bestanden die ik van de bank krijg en geïmporteerd heb in een excel bestand door Excel laat vergelijken met mijn bestand en bij een match het bijbehorende bedrag door excel laten invullen en de regel automatisch een kleur of iet dergelijks laat geven zodat inzichtelijk is welke regel er verwerkt is en welke regel niet.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet Johan

met vert.zoeken zal je dat waarschijnlijk wel lukken.

bij import van data in excel worden bedragen vaak niet juist weergegeven.

afhankelijk van de versie waar je mee werkt, is hier wel een oplossing voor te vinden.
< 2003 vermenigvuldigen met 1
> 2007 ik heb gelezen dat voor deze versie het ook rechtstreeks kan.

Beste Oeldere,
Dank voor je reactie maar het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe ik dit moet doen. Kan jij me verder helpen met het opstellen van de juiste formule/functie?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groeten Johan

Johan,

als je een voorbeeldje post van je bestand (ontdaan van evt gevoelige info) krijg je heel snel antwoord. Je mag niet verwachten dat helpers eerst gaan zitten uitvogelen hoe jouw bestand er uit zou kunnen zien, anders krijg zoiets als dit.....

Hier is gebruik gemaakt van vert.zoeken en voorwaardelijke opmaak

Bijlagen

Beste Haije,
Ik had geprobeerd om een bestandje te posten maar dat ging niet goed. Maar je hebt precies begrepen wat ik bedoelde en het is me nu gelukt. Echt super bedankt voor je hulp.

Groeten Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan