• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch bijwerken formuletekst weergave lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Code:
Function ShowF(Rng As Range)
ShowF = Rng.FormulaLocal
End Function
Dat staat in de module.
Het is toch de bedoeling dat in ieder geval bij opening van het document de cellen waar =ShowF() staat worden bijgewerkt? En dat is niet het geval. Ben ik wat vergeten? Het document staat op een vertrouwde locatie.

Ik voeg dus rijen in en dan moet =ShowF() natuurlijk aanpassen.
=E23/G23*I23
Moet na invoegen twee rijen worden
=E25/G25*I25

Laatst bewerkt:
Oké, ga ik nakijken. Ik had al gezocht en vond F2+enter en dubbelklikken op cel. Maar dat is nog veel werk. Ook stond er iets met NOW() maar dat is wat anders denk ik. Bedankt.:thumb:

Het woordje True mag je weg laten.
Dat is de default.

Dit werkt slechts bij één cel als je een nieuwe berekening uitvoert en niet op alle cellen op een werkblad of meerdere werkbladen. Dat schiet dus niet op, immers F2+enter per cel is dan sneller.

Laatst bewerkt:
Je ziet de formule toch in de formulebalk? Met <F2> zie je wel de cellen in het huidige werkblad maar niet als je in de formule verwijst naar een ander blad.

Er zitten onder de tab Formulas een aantal handige functies om complexe verwijzingen te volgen. Maar wordt waarschijnlijk weer veel te ingewikkeld.

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    6,1 KB · Weergaven: 31
In dit geval is het niet zo ingewikkeld. K13 is de uitkomst/formule van 10 x 12 = 120. De formule zie je in de formulebalk. In cel L13 staat ShowF(K13) =G13*I13 Dan voeg ik daarvoor twee rijen in en dan moet dat worden =G15*I15 en dat gebeurd niet automatisch. Kijk voor een paar cellen geen punt maar het zou gemakkelijker zijn als dat wel automatisch zou gaan voor alle werkbladen.

Heb je zo'n mooie handtekening gemaakt staat de officeversie er niet bij.:confused:

PHP:
=FORMULATEXT(A1)

Laatst bewerkt:
Is deze goed volgens jou voor versie 2007? Werkt wel.
Code:
Function FORMULETEKST(Rng As Range) As String
    If Rng.HasArray Then
    FORMULETEKST = "{" & Rng.Formula & "}"
    Else
    FORMULETEKST = Rng.Formula
    End If
End Function

Lost het probleem niet op. Bij het invoegen van een rij past de tekst/formule zich in de cel niet aan.
Het is =E10+G10 en de tekst is =E9+G9 en er staat wel =FORMULETEKST(I10) in J10

Edit:
CTRL+ALT+SHIFT+F9
Deze gevonden en die is de enigste die werkt (snel getest). Ga later verder. Kun je die nog in een module verwerken?

Laatst bewerkt:
1. #2 gelezen ?
2. "=formuletekst(..." is een excel-functie, dus blijf uit de buurt van dergelijke gereserveerde namen. Noem het dan "=s_Formaletekst(...." naargelang creativiteit van het ogenblik.
3. Ik heb grote twijfels over de toegevoegde waarde tov. de originele functie !!!
Code:
Function xFORMULETEKST(Rng As Range) As String
   Application.Volatile
   With Rng.Cells(1)                             'moest je Rng meer dan 1 cel zijn of een samengestelde
      If .HasArray Then
         xFORMULETEKST = "{" & .Formula & "}"
      Else
         xFORMULETEKST = .Formula
      End If
   End With
End Function

Laatst bewerkt:
1. #2 gelezen ?
Gelezen, maar het is de vraag of ik dat begrijp. Er staat als er een nieuwe berekening plaatsvindt in any cell. Dat gebeurd, vervolgens wordt de rest niet geüpdatet. Zal nog verder testen maar ik zie het tot op heden niet gebeuren.

2. "=formuletekst(..." is een excel-functie, dus blijf uit de buurt van dergelijke gereserveerde namen. Noem het dan "=s_Formaletekst(...." naargelang creativiteit van het ogenblik.

Denk niet dat die in Excel 2007 H&S zit, daarom voeg je die dan met vba in een module toe.

3. Ik heb grote twijfels over de toegevoegde waarde tov. de originele functie !!!
Die ontbreekt volgens mij in 2007-versie.

Ik ga het allemaal nog verder testen en bewaren, maar ga CTRL+ALT+SHIFT+F9 gebruiken, want die werkt voor alle werkbladen in één keer. Bedankt voor alle oplossingen en hulp.:thumb:

Laatst bewerkt:
Laat het eens zien in een bestand.
Ik werk hier nog met 2007.

Nee, voorlopig niet. Want het is een bestand wat zich moet ontwikkelen en alleen "basiszaken" bevat. Ik doe dit alleen om zelf te kunnen werken met de eenvoudige dingen binnen Excel.

Gelezen, maar het is de vraag of ik dat begrijp. Er staat als er een nieuwe berekening plaatsvindt in any cell. Dat gebeurd, vervolgens wordt de rest niet geüpdatet. Zal nog verder testen maar ik zie het tot op heden niet gebeuren.
Je moet weten dat de meeste vergissingen gebeuren tussen het scherm en de bureaustoel.
Als ik juist interpreteer wat jij zegt, ga je iets niet gebruiken als je niet begrijpt hoe het werkt.
Straks weet ik zeker dat je niet zal weten hoe "het vaccin" gaat werken, dus ga je je niet laten vaccineren ...:confused:

Maak 2 functies aan, Formuletekst1 en Formuletekst2, de ene zonder die "application.volatile" en de andere met.
Door die benaming gebruik je al direct een andere naam dan zo'n gereserveerde Excel-naam, maak daar een gewoonte van, want hoe dan ook, later loop je hiermee tegen de muur, niet eigenwijs zijn.
Zet in C1 de formule =A1+AA1
Zet in A2 en A3 de formules =formuletekst1(c1) en =formuletekst2(c1)
Nu zou in beiden hetzelfde moeten staan.
Voeg ergens tussen D en Z een kolom tussen.
Volgens mij zal enkel die functie met "volatile" zich aanpassen.
Gebeurt er niets, voeg dan in C2 een andere formule toe bv. =g1234*h5678
Zelfde vermoeden, volgens mij zal enkel die functie met "volatile" zich aanpassen.

(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan