automatisch bijwerken na invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eehbiertje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
hoi ik probeer in een acces database het voor elkaar te krijgen...
dat waneer ik een startdatum invoer dat de volgende onderhoudsdatum automatisch op die datum ingevuld wordt..

je voert maar 1x een startdatum in van het contract dus dat hoeft maar 1 malig te zijn...
maar hoe krijg ik dat voor elkaar.. heb al een dag lang gezocht en kan maar niets vinden..

het is een formulier met een inputbalk voor de startdatum van het contract en 1 voor volgend onderhoud...

de bedoeling is dus start datum ...... < wat hier ingevuld wordt moet automatisch in volgend onderhoud komen
volgend onderhoud ...... < hier dus

Wat wil je precies bereiken? Want ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Op basis waarvan moet de onderhoudsdatum worden berekend bijvoorbeeld... En wil je het resultaat op een formulier zien in een tijdbalk?

nee is invul formulier..

als je dus de startdatum van het contract invult.
moet de volgende onderhoud automatisch die datum worden..

dus als ik bij start 3-8-2010 invul
dan moet er bij volgend onderhoud 3-8-2010 komen te staan..

en als we dan onderhoud ingeplanned hebben kunnen we er dus zelf een datum heenzetten..

..... deze vul ik in
..... deze wordt 1e x zelfde als hier boven (dus de input) met de optie hem later te veranderen

het moet niet echt berekend worden.. het moet gewoon weergegeven worden.. dus als je a bijwerkt moet b de input van a laten zien en bewerkbaar zijn..

hoop dat ik het zo voldoende uitgelegd heb?

acces

Hallo,Eeh Biertje

Misschien een handige tip word vista 2010 één van de nieuwere versies van word en een stuk moderner.

Hallo,Eeh Biertje

Misschien een handige tip word vista 2010 één van de nieuwere versies van word en een stuk moderner.

het gaat hier over acces 2007 heeft niet veel te maken met word..
aangezien ik in een zakelijke omgeving zit kan ik ook niet zomaar om switchen..

vind dit al ernstig genoeg omdat ik zelf liever met acces 2003 werk

maargoed hiermee is mijn probleem dus niet opgelost en aangezien ik nu al 3 dagen aan het zoeken ben hoop ik dat iemand hier het antwoord weet

Hallo,

http://office.microsoft.com/nl-nl/a...n-een-andere-access-database-HA001227658.aspx

moet je deze link even aanklikken geeft veel informatie over acces 2007 heb er zelf ook zo,n probleem gehad maar nadat had ik de site van microsoft had bezocht werd het me een stuk duidelijker hoe dit programma werkte.

http://www.madness.nl/lessen/les.asp?lid=2&page=2

Ook een goede site is madness. geeft veel informatie over database bestanden .

Voornamelijk moet je de code,s van die query,s weten hoe je dat aan elkaar koppelt het is een lastig klusje maar als je eenmaal doorhebt lukt het wel.

Mij lijkt het verstandig dat je meedere bestanden maakt en dan in één koppelt wat dan heb 3 dingen in 1 zo zou ik het doen.

3 subformulieren in 1

*tijdbalk
*onderhoudbestand
*invul formulier

Eventueel kun je nog andere informatie erin importeren.

Hoop je hierbij voldoende informatie te hebben gegeven .

Michea antonio Crawford

Sendy oceans
Projectontwikkelaa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan