• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch bijwerken Pivot op bepaalde tijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter marka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Goedemiddag,

Ik heb 2 makro's gemaakt, maar het werkt niet helemaal. Wat doe ik fout.

Code:
Sub Autorefresh()

Application.OnTime TimeValue("08:30:00"), "bijwerken"

End Sub

en deze

Code:
Sub Bijwerken()
'
' Bijwerken Macro
'

'
    ActiveWorkbook.RefreshAll
    ActiveWorkbook.Save

End Sub

Je wilt dat het alleen om 08:30 gebeurt?
En waarvandaan wordt die AutoRefresh routine gestart?

Ja dat klopt.

Wat bedoel je daarmee? "En waarvandaan wordt die AutoRefresh routine gestart?"

Als die routine niet wordt gestart gebeurt er uiteraard niks.

Ik zou hier wel te weinig ervaring mee hebben. Hoe moet ik het in mijn Excel zetten zodat het wel werkt. Dat lijkt mij de gemakkelijkste oplossing.

Leg eens uit wat precies je bedoeling, want als die routine na 08:30 wordt gestart gebeurt er nog niks tot de volgende keer 08:30.

Hij moet worden gestart om 8.30, het werkblad worden opgeslagen en dat iedere dag om 8.30.

De bedoeling is niet ingewikkelder dan er nu staat.

De bedoeling is duidelijk maar de wijze waarop zijn zoveel mogelijkheden mee dat dat niet duidelijk is.
je wilt dus dat die routine wordt gestart op het moment dat het document wordt geopend?

Nee ik wil dat hij wordt gestart zonder dat het document wordt geopend. Hij moet zichzelf gewoon automatisch opslaan zonder dat er 1 klik van een gebruiker bij komt kijken.

Vandaar dus mijn vragen.
Als het document niet open is in Excel gebeurt er natuurlijk helemaal niks.
Dan moet je met de Windows Task Scheduler gaan werken of een soortgelijk programma.

Jawel, dat kan wel, maar daar komt meer bij kijken dan alleen een simpele macro in Excel. Je kan de refresh actie als volgt doen met dit in Workbook_Open sectie van het document:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    ActiveWorkbook.Save
End Sub

Dan wordt het verversen gedaan bij het openen van het document.
Het openen van het document dient dan door Excel te gebeuren die dan weer wordt gestart op een in de Windows Taakplanner ingestelde tijd.
Daanaast dient dan ook het netjes sluiten te worden geregeld. Het document moet dus weten dat hij niet interactief is geopend en dan een Application.Quit uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie, Ohw nee dat gaat niet lukken in de serveromgeving van mijn werk. Ik had gehoopt dat het zou kunnen zonder Excel te openen.

Voor een beheerder van die server moet dat een fluitje van een cent zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan