• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch blokkeren van lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevenb555

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Hallo,

Ik heb een probleem:
Is er een mogelijkheid om een willekeuring lijn (vb. row 21 zie bijlage) automatisch geblokkeerd te zetten als je naar beneden scrolled met muis (alleen wanneer deze op de positie waar normaal lijn 1 staat komt).
Dus niet het gewone blokkeren van Excel.
Maar als je naar boven scrollen dat deze terug deblokkeerd waardoor je terug de bovenste lijnen ziet. (VBA?)

Bekijk bijlage Scroll.xlsx

Hoi Steven,

De vraag is niet helemaal duidelijk....
Je kunt "titels blokkeren" op elke gewenste plaats in een document, dus als je bedoelt dat je dit niet wilt op regel 1, maar op regel 21, ga je daar staan en kies je "titels blokkeren". Als je dit niet bedoelt, moet je even je vraag zo omschrijven, zodat iemand die niet met dit bestand werkt ook weet wat je bedoelt...

Steven,

De volgende methode:
  • Zet rij 21 bovenin je scherm
  • Markeer rij 21
  • Kies Tab Beeld
  • Kies Blokkeren
  • Kies Bovenste rij blokkeren

Bijlagen

Sorry inderdaad misschien verkeerd geformuleerd.
Wat het probleem is wat ik ondervind is al je een lijn blokkeert dat je niet meer naar boven scrollen voor de bovenste lijnen te zien. Zoals in het Excel bestand (dat robdgr heeft aangepast) Is lijn 21 geblokkeerd waardoor je niet meer de lijn boven 21 kunt zien. Wat ik naar aan het zoeken ben als je naar boven begint te scrollen met muis dat de lijn automatisch terug deblokkeert en als je terug naar beneden begint te scrollen dat de lijn (als hij op de positie van de eerste rij staat) terug blokkeert.

Hetzelfde bestand van Rob, maar dan iets anders in beeld gebracht.

Bijlagen

Het zoomniveau aanpassen totdat het onleesbaar wordt en dan één stap terug?

Ook een mogelijkheid, dus als ik het hier zo hoor is er geen mogelijkheid om in vba een lijn te blokeren vanaf die op een bepaalde possitie komt te staan tijdens het scrolen.
In ieder geval dank u allemaal voor de moeite dat jullie erin hebben gestoken.

Groeten,
Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan