• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch cellen invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wessie

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Hallo Iedereen,

Ik heb een formule nodig die cellen automatisch invult. Ik ben een beetje te lang bezig geweest en ik kan niks meer bedenken, hopelijk heeft iemand een leuke oplossing!

Wat ik nodig heb:
Stel ik vul A1 in, dan wil ik dat excel zelf A2 tm A6 vult met een *. En als ik A1, A2 en A3 invul, excel in A4,5 en 6 een * zet.
En als ik A1 tm A7 invul dat excel dan de rest tot en met A12 invult met *.

Dus ik wil in kolom A vrij kunnen invullen maar dat excel de rest aanvult in A met een * zodat de totaal ingevulde cellen deelbaar is door 6.

Alvast bedankt!

In A2 en doorvoeren naar beneden tot bijvoorbeeld regel 600:
Code:
=ALS(REST(RIJ();6)=1;"";ALS(A1<>"";"*";""))

Kanttekeningen:
1. Zodra je zelf cellen invult, dan overschrijf je de formule.
2. Als je cellen weer leeg wilt maken, dan moet je de formule er weer in terug plaatsen (kopiëren vanuit een cel die nog een formule bevat).
3. "Totaal ingevulde cellen" dient hier te worden gedefinieerd als het aantal cellen met "" en niet als bijvoorbeeld het resultaat van de functie ISLEEG().

Dank je. Kon t even niet kloppend krijgen, maar nu is t gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan