• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch cellen rood/groen op laten kleuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nomko

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2016
Hallo,

Ik heb zo gauw het hier niet kunnen vinden maar ik weet wel dat, wat ik nodig heb, wel lukt onder Excel.

Ik wil cellen automatisch een kleur geven zodra ik een bepaalde invoer geef in een cel. Adhv een kleur wil ik kunnen zien of iets wel of niet gedaan is. De invoer van de cellen is Y(es) of N(o). Is de invoer Y, dan moet de cel groen gekleurd worden, is de invoer N, dan uiteraard een rode kleur.

Met welke formule is dit mogelijk??

Mijn dank voor het meedenken!

Dat kun je doen met <Voorwaardelijke Opmaak>.

Dat kun je doen met <Voorwaardelijke Opmaak>.

Dank je, maar wat meer uitleg had beter geholpen. Want ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik weet alleend at het mogelijk moet zijn. Verder niks.

+ mijn Excel is in het Engels, niet in NL vergeten erbij te vermelden.

Laatst bewerkt:
en welke versie van Excel heb je?
Vanaf Excel 2007 is er nl veel meer mogelijk dan in de versies daarvoor.....

Op het lint (tab Start) staat o.a. Voorwaardelijke opmaak in het Engels wsl: Conditional Formatting.
Daar kun je middels formules aangeven wat jij wilt bereiken.

Op het lint (tab Start) staat o.a. Voorwaardelijke opmaak in het Engels wsl: Conditional Formatting.
Daar kun je middels formules aangeven wat jij wilt bereiken.

Dat heb ik nu gevonden. Alleen wil ik dat de cel direct of groen bij Y(es) of rood bij N(o) kleurt. Met die conditional formatting moet ik zo te zien elke cel apart aanraken en indelen?

Dus wat ik wil is: type ik Y in dan kleurt de cel groen, type ik N in dan kleurt de cel rood

een forumle iets van:
"if cel is Y then color is green;if cel is N then color is red"

Laatst bewerkt:
selecteer de cellen die moeten gekleurd.
Ga naar de VO (voorwaardelijke opmaak)
gebruik volgende formule.
=C1="Y"
En geef deze de kleur groen.
Waarbij C1 de eerste cel is die aan de voorwaarde moet voldoen.(dus aanpassen naar uw behoefte)

nomko,

beschikt een engelstalige excel niet over een help-functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan