• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch cellen samenvoegen met dubbel waarden in 1 kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

AmaProg

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Beste,

Ik heb het internet al afgezocht doch niet echt gevonden wat aan mijn verwachtingen voldoet.

In bijlage heb ik een basisdocument gepost:

• Kolom G omvat het weeknummer van een 8-wekenplanning (week 1, week 2, ..., week 8, week 1, week 2, ..., week 8, ...)
  • Kolom M de datum

De bedoeling is dat de cellen met hetzelfde weeknummer automatisch worden samengevoegd en aangepast bij verandering van jaar.

Bijlagen

Dag Gijsbert, ;)

Alvast bedankt voor jouw reactie... Deze benadering (via voorwaardelijke opmaak) werkt op zich niet slecht maar nog niet helemaal zoals ik het zou willen.

Bij elk nieuw jaar (of beter einde van het oude jaar) wordt er via een klik op de knop een kopie gemaakt van oude kalender en wordt deze automatisch volledig gewist. Het tabblad krijgt automatisch de naam dat volgende jaar (dat op zich werkt allemaal in mijn versie). Maar dan moet ik EERST mijn jaar ingeven en pas in TWEEDE instantie mijn weeknummer.
Bij jouw oplossing komt mijn schrikkeljaar lijn weer tevoorschijn als het geen schrikkeljaar is. Dus moest het via VBA mogelijk zijn...

Met vriendelijke groeten,
W.

Hallo AmaProg,

Ik ben bang dat ik je niet helemaal volg!
Je hebt het over een knop, maar ik zie geen knop.
via een klik op de knop een kopie gemaakt van oude kalender
Waarom wordt er iets gewist! Lijkt mij niet nodig!
en wordt deze automatisch volledig gewist

Zolang de kalender in dezelfde tabblad blijft staan, blijft de macro voor het verbergen/zichtbaar maken actief voor het schrikkeljaar!

Beste Gijsbert,

Ik vrees dat ik een beetje te snel ben geweest. Uw voorstel geeft me na wat herschrijven van formules in lijn 69 het gewenste resultaat.
Van harte bedankt voor uw antwoord ;)

Voor alle duidelijkheid, het voorbeeld dat ik gepost had is slechts een heel klein onderdeel van een veel uitgebreider excelfile, vandaar dat er geen knoppen, extra kolommen of extra programmeerwerk in VBA te zien zijn.

Met vriendelijke groeten,
W.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan