• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch datum aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als je een bestand aanmaakt voor een heel jaar met alle dagen erin, hoe krijg je dan automatisch de goede datum op iedere dag.
da.jpg
zie voorbeeld

Ik begrijp jou niet helemaal.

Zet in een cel de eerste datum. Dan selecteer je deze cel en ook alle andere cellen waarin datums moeten komen. Kies Bewerken > Doorvoeren > Reeks en kies dan 1 als interval.

Is dit het?

Wigi

Dit is een oplossing:

Ga naar invoegen/naam/definieren type in het vak namen in werkmap een naam. Vervolgens in het vak verwijst naar klikken op het blokje met de rode pijl. er verschijnt een invoervak op je werkblad. sleep dit naar een plek waar het niet stoort

Nu het tricky gedeelte. Selecteer met de Ctrltoets ingedrukt de cellen, waarin de datums moeten komen, In de juiste volgorde( dit is belangrijk)

Heb je dit gedaan check dan even de selectie door in het vak onder het menu bestand op de naam te klikken.

Als alles goed is plaats dan de volgende code in een module.(Alt+F11; Invoegen/ module)

Sub Vullen()
Dim dDate As Date
dDate = #01/01/2006# ( is de startdatum)
For Each c In Range("Test") ( "Test"is de naam van het bereik)
c.Value = dDate
dDate = dDate +
Next c
End Sub

Nu kun je via het menu Extra/Macros/Macros de macro Vullen uitvoeren.

Wigi, dit is gelukt werkt goed. Bedankt.

Icodee, dit lijkt mij erg handig, maar ik krijg een foutmelding.

mel.jpg

Klopt:

Orginele syntax moet zijn:

Sub Vullen()
Dim dDate As Date
dDate = #01/01/2006#
For Each c In Range("Test")
c.Value = dDate
dDate = dDate + 1
Next c
End Sub

Laatst bewerkt: