• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch de datum 1ste aanmaak excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan1186

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Goedenmorgen allemaal,

Ik zit met het volgende; ik ben bezig met aanvraagformulier wat klanten kunnen invullen in excel.
Is er een functie in excel 2007 wat de datum pakt waarop de klanten het formulier hebben ingevuld?
Zelf zat ik eerst te denken aan =vandaag(). Maar elke keer als je het bestand opend veranderd de datum dus ook.
Of is het allemaal erg omslachtig en is het makkelijker dat klanten handmatig de datum er in zetten?

mvg Stefan

Een simpele oplossing.
Kopieer en plak in ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
datum = Date
With Sheets("Blad1") 'geef hier de sheetnaam op
.Range("A1") = datum 'geef hier de cel op
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
@Spaarie

Die oplossing is niet zo simpel , dat ligt eraan of de klanten het invullen op de computer van TS of dat het bestand naar de klant wordt gemaild o.i.d want dan moet je al de klanten verplichten hun macro's in te schakelen.

Niels

Uuuuh, ja dat klopt... Eigenlijk niet over nagedacht :confused:
Misschien dat de TS'er hier een antwoord op kan geven?

Goedendag,

alvast bedankt voor jullie reactie. Hoe de klant aan het bestand gaat komen moet intern nog overlegd worden. Klanten kunnen het bestand van de site downloaden of het wordt hem toe gemaild. Maar in alle gevallen moet de klant dus het bestand invullen op hun eigen pc. (Misschien dat het in de toekomst ook rechtstreeks op de site kan, maar dat is van latere zorg).
Dat de datum automatisch ingevuld wordt voor de klant is eigenlijk een stukje service. Dus als het te lastig is om te realiseren dan moet de klant of ik zelf de datum handmatig invullen.
mvg Stefan

Tsja, net was Niels ook aangeeft; de klanten moeten hun macro's inschakelen. Als zij dit niet doen, werkt het niet.
Wanneer je spreekt over service zou ik het juist via de website doen. Zo hoeft de klant niet te downloaden, invullen en weer opsturen. Dan vullen ze textboxen op je site en met een druk op de knop wordt het verstuurd.

Weet niet of de website door een extern bedrijf is/wordt gemaakt en beheerd, maar met HTML is dit redelijk makkelijk te realiseren.

Code:
Sub Datum_Opvragen()
    With Workbooks("Aanvraagformulier.xls")
        .Sheets("Formulier").Range("A1") = DateValue(.BuiltinDocumentProperties(12))
    End With
End Sub

Als je bovenstaande in je persoonlijke macromap zet (en alle namen aanpast natuurlijk) hoef je bij ontvangst slechts het formulier te openen, de macro te draaien en de datum van laatste wijziging (waarschijnlijk ook invuldatum) wordt in een cel naar keuze in het aanvraagformulier geplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan