Automatisch de juiste printer aanwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markalmelo

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hallo,

Ik zit met een klein luxeprobleem waar jullie vast wel iets op weten. Ik beschik namelijk over 2 Brother laserprinters. De 1 zit blanco papier in en in de ander papier met de bedrijfsnaam voorgedrukt. Nu heb ik de blanco printer als standaard printer aangewezen maar nu wil ik graag dat automatisch als van een bepaalde website (steeds dezelfde) iets print dat automatisch de 2de printer print

Dit omdat ik nu sinds 2 dagen 2 printers heb en al verscheidene geprinte papieren heb moeten weggooien omdat die op het verkeerde papier geprint is:confused:

Als je de standaardprinter nou eens met het lege A4-papier doet, en je geeft deze de naam "Blanco A4-printer" en de andere printer geef je de naam "Huisstijl Printer", dan moet het toch niet zo heel verkeerd meer gaan als je op CTRL-P drukt en de juiste printer selecteert? Ik neem aan dat je verwarring is ontstaan bij Printers: Brother type 38520 en Brother type 38520 (2) ... Hernoem de printers en je vergist je minder snel.

Dat had ik inderdaad al gedaan om verwarring te voorkomen;) Dat wil ook wel maar door het automatisme druk ik toch te snel op printen om vervolgens de pagina uit de verkeerde printer zie rollen.

Dacht dat er mischien een manier was dat dit automatisch kon (Je weet maar nooit als je ziet wat je tegenwoordig allemaal aan smaak kunt aanpassen aan je computer)

Er is wel zoiets als "Location Aware Printing" in de uitgebreidere Windows 7 versies, maar om nu omdat je 2 printers hebt, dan ook maar 2 subnetten aan te maken... En telkens met je laptop tussen het ene en het andere subnet te gaan moven.... Volgens mij kun je dan beter de 2e printer ergens neerzetten waar hij nuttig is voor iemand anders. Of em verkopen. Of bewaren als reserve. Maar waarom 2 printers in 1 huishouden? #luxeprobleem. Maar wel amusant ;)

Nou luxeprobleem is het niet. Print namelijk dagelijks op het blanco papier en tevens op het voorgedrukte;)

Wou eigenlijk een laserprinter met 2 lades maar dan kom je meteen op proffesioneel spul uit (Duur)

Maargoed het zal dus waarschijnlijk moeilijk worden om dit te realiseren. Mischien dat ik me in de toekomst niet vergis (Komt natuurlijk ook door automatisme dat je zo snel op afdrukken klikt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan