• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch deselecteren van cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo,

Sinds ik Excel 2010 gebruik is alles goed gegaan, alleen sinds een korte tijd heb ik problemen met het selecteren van cellen in Excel. Wanneer ik een cel selecteer, iets invoer en met me cursor naar een andere cel ga (zonder eerst op Enter te klikken) deselecteert Excel toch automatisch de cel na enkele seconde.

Hoe is dit mogelijk? Voorheen heb ik dit nooit gehad.

Na het herstellen van Microsoft Office 2010 heb ik dit probleem nog steeds.

Dit probleem heb ik ook alleen met bestaande bestanden en niet met nieuw aangemaakte Excel bestanden.

Wat bedoel je met op enter klikken? Gebruik je een virtueel toetsenbord? En wat bedoel je met deselecteert? Dan ben je de eerder ingevoerde waarde kwijt? Of wordt er vanuit de huidige cel terug gegaan naar de vorige?

Heb je eventueel een voorbeeldbestandje waarin dit gebeurt?

@VenA

Wanneer ik iets ingevoerd heb in een cel en nog niet op Enter heb gedrukt om de waarde vast te leggen, is de geselecteerde cel niet meer geselecteerd na enkele seconde.

Het valt me nu op dat dit probleem niet alleen bij Excel zich voordat maar in heel Windows 7.

Wanneer ik dus iets selecteer en ik wacht paar tellen, zal het geselecteerde deel weg gaan. Alsof de cursor na enkele seconde weg valt.

Lijkt dus niet een echt Xl-2010 probleem. En zit je waarschijnlijk op het verkeerde onderdeel van dit forum;)

Je bent te beknopt in jouw vraagstelling om een oorzaak aan te geven. Ik denk dat je het best jouw vraag kan stellen in het onderdeel http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/429-Windows-7

Ik kan wel een iets algemeens roepen als: "als de focus van iets naar iets anders gaat zonder dat jij het wil, dan neemt een andere proces de focus over". Maar ben je natuurlijk niet echt mee geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan