• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ericssport

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo Grote Excel-oplossers :D,

Ik tel met de volgende formule [ =SUBTOTAAL(103;B4:B225) ] het aantal gevulde cellen in een kolom met autofilter. Onder rij 225 moet ik steeds gegevens toevoegen, hoe kan ik deze formule zodanig aanpassen dat hij de nieuwe rijen meteen meeneemt in de formule zonder hem keer op keer handmatig aan te passen?

Als je B4:B225 vervangt door B:B neemt hijn altijd alle cellen uit kolom B mee.

Wim bedankt voor je snelle reactie :thumb:, als ik dat verander dan wil Excel ook B1 t/m B3 meenemen en dat is niet de bedoeling, hoe kan ik dat voorkomen?

even heel kort door de bocht:

=SUBTOTAAL(103;B:B)-SUBTOTAAL(103;B1:B3)

mmm, dat werkt niet. Kan dat te maken hebben dat de formule in cel B1 staat?

kan, dan krijg je een kringverwijzing.

werkt het als je van B1 B2 maakt?

Anders zou je van je oorspronkelijke formule bijvoorbeel deze kunnen maken =SUBTOTAAL(103;B4:B65536)

Nee dat helpt niet, maar optie twee werkt wel, iig voor voorlopig ;) Mijn dank is groot!

Je kan ook met een dynamische naam werken. De range past zich dan automatisch aan.

Je maakt eerst een naam aan bv. data met in de verwijzing naar volgende formule:

Code:
=VERSCHUIVING(Blad1!$A$4;0;0;AANTALARG(Blad1!$A:$A)-3;1)

Je subtotaal functie ziet er dan als volgt uit:

Code:
=SUBTOTAAL(103;Data)

Bijgevoegd een klein voorbeeldje van deze opzet.

Bijlagen

Je maakt eerst een naam aan bv. data met in de verwijzing naar volgende formule:

Code:
=VERSCHUIVING(Blad1!$A$4;0;0;AANTALARG(Blad1!$A:$A)-3;1)

Je subtotaal functie ziet er dan als volgt uit:

Code:
=SUBTOTAAL(103;Data)

Bijgevoegd een klein voorbeeldje van deze opzet.

Wat bedoel je met eerst een naam aanmaken? Btw als je één cel leegmaakt haalt hij er twee van het totaal af?!

Zonder benoemd gebied, maar toch dynamisch; plaats de formule niet in kolom B.

=SUBTOTAAL(103;VERSCHUIVING($B$4;;;AANTALARG($B:$B)-AANTALARG($B$1:$B$3)))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan