• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch doornummeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack009

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
hallo excel fanaten,

ik heb een factuur die ik een nummer mee geef. bijvoorbeeld 0807-01en de volgende wordt 0807-02, enz is het mogelijk dit automatisch te laten gebeuren, om zo te voor komen dat ik per ongeluk het zelfde nummer 2 keer gebruik.

bvd

jack009

hallo excel fanaten,

ik heb een factuur die ik een nummer mee geef. bijvoorbeeld 0807-01en de volgende wordt 0807-02, enz is het mogelijk dit automatisch te laten gebeuren, om zo te voor komen dat ik per ongeluk het zelfde nummer 2 keer gebruik.

bvd

jack009

Er zijn wel manieren om te ondervangen dat een nummer 2 keer wordt gebruikt.
Verder zou je een zoekfunctie kunnen gebruiken die de hoogste waarde zoekt en er vervolgens 1 bij optelt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Teun,

Met onderstaande macro verhoog je het factuurnummer en sla je het sjabloon op, zodat je de volgende keer een nieuw nummer hebt:

Code:
Sub Factuurnummer()
'
' Factuurnummer Macro
'
    Range("D15").Value = Range("AA1").Value
    Range("AA1").Value = Range("AA1").Value + 1
    Range("E16").Select
    ActiveWorkbook.Save
End Sub

heren allemaal bedankt voor de reakties tot zover mijn excuses dat ik zo laat pas reageer, maar vanwege wat prive beslommeringen, kon ik niet eerder

ik ga er mee aan de slag en laat het even weten

groet

jack009

Teun,

Met onderstaande macro verhoog je het factuurnummer en sla je het sjabloon op, zodat je de volgende keer een nieuw nummer hebt:

Code:
Sub Factuurnummer()
'
' Factuurnummer Macro
'
    Range("D15").Value = Range("AA1").Value
    Range("AA1").Value = Range("AA1").Value + 1
    Range("E16").Select
    ActiveWorkbook.Save
End Sub

hallo Rob

ik ben een leek op het gebied van vba, kan je mij het iets verder uitleggen ik heb in mijn factuur het factuur nummer in P16 staan , wat staat er in jouw oplossing in D15 en E16 en waar staat AA1 voor

bvd
Jack

de cel verwijzingen die je hierboven aangeeft wat staat waar waar komt bijvoorbeeld de

Jack,

AA1 is een hulpcel om een volgend nummer te creeëren.

In bijgaand voorbeeld heb ik jouw cellen gebruikt in de macro. Denk wel aan de celeigenschappen om de 0 van 08 te behouden. Zo moet het lukken, denk ik.

Bijlagen

Jack,

AA1 is een hulpcel om een volgend nummer te creeëren.

In bijgaand voorbeeld heb ik jouw cellen gebruikt in de macro. Denk wel aan de celeigenschappen om de 0 van 08 te behouden. Zo moet het lukken, denk ik.

Rob
geweldig

super bedankt voor je genomen moeite

groet
jack:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan