• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch doorrekenen na invoegen regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk123456

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2015
Hallo,

Ik heb een excel bestand waarbij in kolom 1 wordt geteld van 1 tm oneindig.
Weet een van jullie hoe deze kolom automatisch doorteld nadat ik een regel heb ingevoegd?
Zonder dat ik telkens een formule moet invoegen of de regels automatisch moet doortrekken?

Bedankt!

Maak van de betreffende data een tabel met kop in A1 en formule in A2: =RIJ()-1.
De formule zorgt ervoor dat je altijd een aaneengesloten reeks hebt; de tabel zorgt ervoor dat die formule automatisch ook in nieuwe rijen terecht komt.

Nee meer dat er geteld wordt van 1tm 100, wanneer ik tussen regel 44 en 45 iets invoeg wil ik dus dat er automatisch wordt doorgeteld naar 101.

Daarnaast staat er bijvoorbeeld in de gehele kolom B een tarief van €45, kan dit tarief dan ook gelijk automatisch worden ingevuld?

Bekijk bijlage Map3.xlsx

Het lijkt erop dat je mijn post#3 hebt gemist, door gelijktijdige posting met #4.

In aanvulling: je kunt de tabel uitbreiden met kolom B en formule =45, maar dat geldt dan wel voor écht ALLE rijen.

Ik zou persoonlijk die €45 ergens anders neerzetten, in enkelvoud.

Ik heb geprobeerd wat je zei in post #3 maar wanneer ik in dat geval een regel invoeg telt hij nog niet automatisch door.

Dan heb je toch iets anders gedaan dan ik bedoelde.

Ik bedoelde dit (edit 19:55 uur: bijlage opnieuw geladen, maar dan de verkeerde; 20:55 uur: goede bijlage geladen)
Bekijk bijlage Map3 MB.xlsx

Let op: als je nu iets tussenvoegt, lijkt er misschien niets te gebeuren, maar als je naar onder bladert blijkt er wel degelijk een regel te zijn bijgekomen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
@ Marcel, ik ktijg een foutmelding ongeldige bijlage
@ Luuk, mischien met deze?
Als je in B iets zet (maakt niets uit wat, ik heb t gebruikt van test) en dan op uitvoeren klikt zal er een regel bijgekomen
Sorry, iets beter kon ik niet bedenken

Bijlagen

Had ik gezien vandaar mijn berichtje weer verwijderd. Doe ik zo ook wel weer om de handel een beetje leesbaar te houden.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan