• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch doorrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DijkstraH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
Voor het bijhouden van de toernooitjes (Sit and Go's) die ik speel met online poker wil ik ongeveer dezelfde opzet gebruiken als die van het programma Tourney Manager (klik voor screenshots). Maar nu loop ik tegen het probleem aan dat ik niet weet hoe ik er voor kan zorgen dat bepaalde berekeningen automatisch worden uitgevoerd wanneer ik weer een nieuw toernooitje gespeeld heb en die ga invoeren. Ik ben dus op zoek naar wat hulp hierbij.

Bijvoorbeeld:
De Cur ROI (Current Return on Investment) is het resultaat van alle gewonnen dollars tot dan toe, minus alle buyin en alle rake tot dan toe gedeeld door al deze buyins en rake. (Totaal gewonnen $ - (Totaal buyin + rake)) : (Totaal buyin + rake)

Wanneer ik dan een nieuwe sit and go invul laten wil ik dat ik de kolommen Ttl $ (winst), Cur ROI en Cur ITM (in the money percentage) niet hoef uit te rekenen omdat ie dat uit zichzelf invult als ie de benodigde input heeft. Is dit mogelijk?

Kun je misschien een voorbeeldbestand uploaden zodat we daarin kunnen kijken wat precies de bedoeling is.

Berekeningen automatisch laten uitvoeren doe je met een Worksheet_Change event.
Reeds verschillende malen besproken op dit forum. Probeer de zoekfunctie maar eens uit.

mvg Rudi

Waarom kan dat niet met gewone Excel formules, dus geen VBA. Geef bepaalde parameters in in cellen, en een formule berekent hetgeen je wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan