automatisch doorsturen naar meerdere adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
ik beheer de website van een koor.
Nu kwam van het bestuur de vraag of het mogelijk is om een mailadres aan te maken waar alle mails die binnenkomen automatisch naar alle bestuursleden zouden kunnen worden doorgestuurd.
Is dit mogelijk?

meestal kan dit rechtstreeks in het beheerpaneel van je webhoster (waar ook je email binnen komt). Je moet hiervoor een zogenaamde mailgroep aanmaken.

bedankt voor de info

de eerste link gaat me boven mijn pet.

de tweede gaat over het zelf sturen van meerdere mails, maar het gaat mij dus om automatisch doorsturen van ontvangen mail van derden, zonder dat je er omkijken naar hebt.

geld de mogenlijkheid om het in te stellen ook voor gratis adressen zoals hotmail?

ik zal deze link even terugkoppelen naar het bestuur, dan kunnen ze meelezen

Laatst bewerkt:
Nee Marie. Voor hotmail geldt dit niet. Wel kun je gebruik maken van Google Groups voor dit soort toepassingen.

oke maar wat ik nog steeds niet duidelijk heb is of het automatisch kan
het gaat dus niet om zelf versturen van een mail naar meerdere personen
maar om het automatisch door meerdere personen ontvangen van een mail die in één mailbox binnenkomt.

Sorry als ik geen kant en klaar antwoord kan geven. Vertel eens welke website het hier om gaat en welke email jullie gebruiken (hotmail, of iets anders). Dan kan ik ook een duidelijker antwoord en oplossing geven.

http://www.rijensgemengdkoor.nl

ik gebruik op dit moment een hotmailadres, maar het bestuur zou het liefst een info@... adres willen

deze website staat op een priveserver dus geen betaalde host

website op deze manier opbouwen en onderhouden is overigens voor mij ook nog een redelijk nieuw fenomeen. (de software is niet echt geweldig, maar als leek ben ik toch wel trots op het resultaat.)

Laatst bewerkt:
Je hebt 3 opties. Elk met eigen voor- en nadelen.

1) Hotmail omzetten naar een Google groups adres. Voordeel is dat het gratis is en er weinig aan de website hoeft te veranderen
2) Overstappen op een betaalde host. Binnen het hostingpakket een mailgroep aanmaken (bijv. info@....). Ziet er professioneler uit, maar kost toch geld
3) Uitzoeken hoe je op de priveserver een pop/imap mailserver kunt installeren. Op deze server definieer je dan een mailgroep.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 2.

bedankt ik ga dit terugkoppelen naar het bestuur'
mijn persoonlijke voorkeur is in deze niet belangrijk ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan