• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch doorzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donkevinjo

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo,

ik heb een vraag omtrent het automatisch doorzetten in Excel.

Ik ben bezig met het maken van een complete productieplanning. Daarin heb ik een orderportefeuille gecreeerd waarmee verschillende afdelingen moeten werken. Vervolgens start vanuit de orderportefeuille de werkvoorbereiding waarin verschillende zaken behandeld moeten worden voordat er een productieorder ontstaat en dus de order vrijgegeven mag worden.

Nu is mijn vraag. Welke formule gebruik ik zodat na het toewijzen van een order aan een machine 1 t/m 7 Excel automatisch doorzet onder elkaar de juiste order bij de juiste machine op een ander tabblad. Als ik het nu automatisch doorzet dan komen er lege rijen tussen en die wil ik dus niet hebben. Het kan zijn dat er 60 regels zijn en dat bijvoorbeeld regel 20 op het andere blad op regel 10 terecht komt? Heeft iemand een oplossing of idee dat ik kan gebruiken.

Bij voorbaat dank voor de gegeven adviezen.Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd.

Gr. Kevin

Bijlagen

Beste Harry,

Bedankt voor je reactie. Echter nu probeer ik de formule toe te passen op mijn dataset alleen dan krijg ik continue de foutmelding #WAARDE!

Ik heb het originele bestand bijgevoegd. Zou iemand kunnen kijken wat ik precies fout heb gedaan.

Bedankt!!

Bijlagen

Kevin, dit zijn matrixformules, dus bevestigen met Ctrl-Shift-Enter
Breidt overal ook het bereik uit naar bv 150

@Harry Hoe krijg jij toch die formules in elkaar gebokst ?

Mvg

Rudi

@Harry Hoe krijg jij toch die formules in elkaar gebokst ?

Mvg

Rudi
:o , Beetje jatwerk Rudi :p,
Gekheid.

Deze is trouwens niet van mezelf hoor, maar soms stop ik wat bijelkaar en maar proberen en zo vind ikzelf ook nogal eens een formule uit.
Soms kun je een hele tijd naar een formule kijken, die volgens mij moet werken, staat er één haakje verkeerd, en dan pakt het een heel andere waarde.
Mooie bezigheid.

I.i.g. bedankt voor je compliment. :thumb:

Dank je wel!! hij werkt nu idd door het bevestigen van de formule.

Nu even iets anders. Want nu heb ik eigenlijk hetzelfde probleem.

Ik heb een aantal routes binnen de productiehal. En als er route 3,5,7,8 ingevuld wordt in een bepaalde cel dan moeten weer een aantal gegevens automatisch doorgezet worden.

Kan ik dan met dezelfde matrix formule doen? of moet ik dan ook nog gebruik maken van de OF(

Heb wederom een voorbeeld toegevoegd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan