Ik heb al een flink aantal oplossingen geprobeerd, ook via de website van Ron de Bruin. Helaas lukt het me niet om onderstaand op te lossen, ik hoop dat ik met deze vraag op de goede weg kom.
Het probleem
Via het bestand wordt de voorraad bijgehouden, elk artikel heeft een eigen tabblad (totaal ongeveer 50).
In A1 staat de naam van het product.
In volgende kolommen worden datum, t.b.v., aantal uit, aantal in, restant (formule), naam, telling genoteerd. Er zijn ook kolommen die kijken of het restant boven of onder de elders aangegeven min/max zit en aangeven of en hoeveel er besteld moet worden en of de teamleider moet worden gemaild bij onverklaarde tekorten.
In A2 staat via een formule het verschil tussen de hoeveelheid die er volgens de berekening moet zijn en hetgeen geteld is, de waarde van deze cel varieert maar kan zolang het onverklaarde tekort niet is aangevuld ook langer bestaan.
Wens
Indien A2>0 wordt Outlook geopend:
De telling van [A1] toont een tekort van [A2].
Met vriendelijke groet,
[Gebruikersnaam ingelogde werknemer]
Heeft een van jullie wellicht de gouden tip?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
MarinusPJ
Het probleem
Via het bestand wordt de voorraad bijgehouden, elk artikel heeft een eigen tabblad (totaal ongeveer 50).
In A1 staat de naam van het product.
In volgende kolommen worden datum, t.b.v., aantal uit, aantal in, restant (formule), naam, telling genoteerd. Er zijn ook kolommen die kijken of het restant boven of onder de elders aangegeven min/max zit en aangeven of en hoeveel er besteld moet worden en of de teamleider moet worden gemaild bij onverklaarde tekorten.
In A2 staat via een formule het verschil tussen de hoeveelheid die er volgens de berekening moet zijn en hetgeen geteld is, de waarde van deze cel varieert maar kan zolang het onverklaarde tekort niet is aangevuld ook langer bestaan.
Wens
Indien A2>0 wordt Outlook geopend:
- Het veld Aan bevat: teamleider@werk.nl
- Het veld Onderwerp bevat de naam van het artikel uit cel A1
- In het bericht staat:
De telling van [A1] toont een tekort van [A2].
Met vriendelijke groet,
[Gebruikersnaam ingelogde werknemer]
Heeft een van jullie wellicht de gouden tip?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
MarinusPJ