• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch E-mail versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertuz87

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Goedemorgen allemaal,

Voor mijn werk ben ik bezig met een excel bestand voor facuren e.d. Nu wil ik graag een macro maken waarin ik excel na het opslaan van het bestand automatisch een email verstuurd naar 1 bepaalde ontvanger, met als onderwerp de naam van de klant en het factuurnummer.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe dan?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Groeten

Ja dankjewel!

Alleen wil ik het graag naar 2 email ontvangers versturen, is dat ook mogelijk. Wat moet ik dan aanpassen.

En op t werken wil ik het zo doen/. Dat ik Blad 2 heel dat verhaal van jou staat. En Dat in BLad een de factuur staat, want als ik dan de factuur wil printen krijg ik namelijk al die dingen mee die jij in Blad 1 gezet hebt.

Is dat ook mogelijk?

Groeten

Verwijder eerst cel L12
en pas de macro aan :
Recipients:=Array("naam@telenet.be", "naam@telenet.be"), _

Pierre

Bijlagen

Wacht het is nu wel gelukt..

Alleen is het mogelijk dat ik he bestand MOET verzenden voordat ik afsluit? Zodat ik dus nooit kan vergeten een factuur o.i.d. door te sturen naar desbetreffend persoon?

Laatst bewerkt:
Met een Workbook_BeforeClose event kan je bv. een bericht op het scherm zetten zodat je niet kan vergeten de mail te versturen. Lijkt mij het simpelste.

Okey dat is me nu gelukt.

Maar nu zou k graag als ik dat schermpje komt, en ik op "Ja" klik dat dan automatisch die email word verzonden d.m.v. van de macro Send_Mail.

Groeten Bert

Zet dan een regel met

Code:
SendMail

bij dat

Code:
Workbook_BeforeClose event

Zo ongelooflijk ingewikkeld is het allemaal niet hoor ;)

Wigi

ZOu je het even in een voorbeeld kunnen zetten?

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
If MsgBox("Wil je het bestand per e-mail verzenden", vbYesNo, "Run.Application.This.Workbook.xls!SendMail") = vbNo Then Cancel = True
End Sub

Waar moet ik de Code dan neerzetten?

Is dat de volgende code:

ActiveWorkbook.SendMail _
Recipients:=Array("emailadres", "emailadres"), _
Subject:="reminder " & ThisWorkbook.Sheets("Adresgegevens").Range("A4").Value & " " & ThisWorkbook.Sheets("Adresgegevens").Range("C10").Value

Groeten Bert

P.S. VOor alle duidelijk nog even wat ik graag zou willen.

Ik wil niet dat ik het excel bestand kan afsluiten zonder dat er aan mij gevraagd word, via Beforeclose'

"Wilt u het bestand per email verzende?"

Als ik dan dus op jou zou drukken, moet automatisch de Macro 'Sendmail' die jvps voor mij gemaakt heeft zich uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Macro van Wigi doet het niet?

Compileerfout: Het argument is niet optioneel op SendMail

Code:
If MsgBox("Wil je het bestand per e-mail verzenden", vbYesNo, "Run.Application.This.Workbook.xls!SendMail") = vbNo Then Cancel = True
SendMail
End Sub

Op de ouderwetse manier dan.

Pierre

Bijlagen

het bijgesloten bestandje klopt idd, die vraagt om de mail e verzenden en als ik op ja druk dan doet ie dat.

Maar zodra ik de macro kopieer naar mn officiele excel bestand. werkt deze nie meer, en gebeurt er niks als ik het bestand afsluit.

RaRa Hoe kan dit?

Groeten

Ja ik heb alles gekopieerd ja. Ik heb alle codes gekopieerd die er staan.

Maar misschien doe ik het fout.

Ik kopieer en plak gewoon de codes uit de modules naar t ander werkblad.

Is dat de goede manier?

Groeten

Hallo,

Het is gelukt!

Alleen ben ik nu aan het proberen om 2 BeforeClose samen te voegen.

Ik heb het nu voor elkaar dat hij dus vraagt of ik n mail wil verzenden, en zo ja dat hij die automatisch verzend.

Ook lukt het me dat hij vraagt of ik het bestand wil uitprinten, zo ja print hij die 3 maal uit.

Nu wil ik die twee dus samen in 1 workbook. Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.

Hoe kan dat wel?

Bijlagen

zo dan,

Code:
    MessageBox
    MessageBox1
End Sub

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan