• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch een mail genereren vanuit Excel rij naar veranderend emailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloemenglenn

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
6
Ik heb het internet al uitvoerig doorzocht en al een aantal dingen geprobeerd, maar bij gebrek aan kennis helaas geen gewenst resultaat. Ik heb eerst geprobeerd om via Afdruk samenvoegen in MS Word de mail te genereren, maar dit leek mij uiteindelijk onmogelijk om te automatiseren.

De situatie: Bij het klikken op een knop in een Excel rij zou er een standaard bevestigingsmail verzonden moeten worden naar het e-mailadres dat in de desbetreffende rij is opgenomen (deze waarde verandert dus per rij). Een hele reeks velden uit deze rij moeten opgenomen worden in de body van de bevestigingsmail en sommige waarden mogen enkel worden opgenomen indien aangevinkt. De knop moet ook iedere keer worden toegevoegd bij het toevoegen van een nieuwe rij.

Ik gebruik MS Office 2013 en Outlook is het standaard mailingprogramma.

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Alvast bedankt!Bekijk bijlage Overzicht klachten.xlsx
 
Welke gegevens uit dat blad moeten in de body van de mail komen?
Daarnaast is 1 knop in het gele gedeelte voldoende.
 
Bedankt voor de snelle reactie!

De standaardmail zou er als volgt moeten uitzien:

Klachtnummer: (Kolom A)
Datum ontvangen: (Kolom B)
Klantnr: (Kolom C)
Klantnaam: (Kolom E)
Dealer of Consument: (Kolom G)
E-mail klant: (Kolom F)

(kolom H) - (Kolom I) - (Kolom J) - (Kolom L)
De klacht is vastgesteld. (standaardtekst)
Hierna komt er nog meer gestandaardiseerde tekst en daarop volgen nog de kolommen R, S, T, U en V, indien aanwezig..
 
Dit ziet er goed uit, hartelijk bedankt! Ik heb de standaardmail al verder op punt kunnen stellen. Het enige struikelblok dat mij nog rest is het overnemen van de keuzelijsten in de e-mail.

Dit was het idee: Indien ik nog meer informatie nodig heb van de klant zou ik adhv een keuzelijst willen selecteren wat ik nog precies nodig heb. In Excel is het volgens mij niet mogelijk om in een keuzelijst meerdere selecties toe te passen zodat deze in de e-mail worden overgenomen. Daarom had ik zelf al meerdere kolommen aangemaakt met elk een aparte keuzelijst. Zodra ik deze keuzelijsten activeer worden de gegevens overgenomen, maar als ik niet alle keuzemogelijkheden wil gebruiken worden er dus spaties overgenomen. Dit is niet de bedoeling.. Ik veronderstel dat dit wel te programmeren valt met een If statement in de String.. Heb het eerst zelfs geprobeerd, maar voorlopig zonder succes.. Weet je hier ook soms raad mee? Alvast bedankt!
 
Maak maar een voorbeeld, dan komt dat vast in orde.
 
Hier het voorbeeld. Voorlopig staat het 'fout' in txtBody, maar zo worden de keuzes dus wel opgenomen, helaas ook de spaties indien niet geselecteerd. Helemaal perfect zou zijn als je meerdere opties kan aanduiden in één keuzelijst en de blanco opties niet worden opgenomen in de mail, maar als het al zou werken met meerdere keuzelijsten of vinkjes is het ook al prima! Bekijk bijlage voorbeeld_keuzelijst.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan