• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch een regel onder een andere plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goran09

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Hallo allemaal,

Ik moet in een excel bestand met 2000 regels elke regel dupliceren.
Het duurt dus een eeuwigheid als ik elke regel apart moet invoegen en kopieren en plakken.

Weet iemand of dit automatisch kan in Excel. Het zou in ieder geval zeer mooi zijn.

Alvast bedankt.

Groetjes Goran

Goran,

als je alle regels selecteert, dan kopieert en onder de bestaande regels plakt, heb je alle regels twee keer. Als je daarna sorteert heb je steeds twee identieke regels bij elkaar.......

Gaat niet zo makkelijk. Maar ik moet het denk ik 1 voor 1 doen want mijn baas wil dat ik bij de 2 regel daaronder nog andere prijzen toevoeg. Maar goed.

In ieder geval bedankt haije

Goran,

als je onderstaande in een macro zet, dan wordt elke bestaande regel gekopieerd en direct onder de bestaande ingevoegd

Code:
Sub invoegen()
    Range("A1").Select
    aantal = Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count
    For t = 1 To aantal
    ActiveCell.Rows("1:1").EntireRow.Select
    Selection.Copy
    ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
    Next t
End Sub

NB: maak eerst en kopie van je bestand om e.e.a. uit te proberen.

Laatst bewerkt:
Ik zou de hele tabel kopiëren.

Vervolgens de tabel sorteren zodat de rijen onder mekaar komen te staan. Veel tabellen zullen wel op 1 of andere manier gesorteerd worden.

Is dit niet het geval, zet dan een extra kolom met het rijnummer (al harde waarden). Kopieer dat mee en sorteer daarna.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan