• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch een "template' laten linken aan klantennaam ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ameliasiemens45

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Beste forummers,

Ik heb een basisdocument om daarop al mijn administratie van klanten te kunnen bijhouden.
Zo heb ik bijvoorbeeld :

Klant Janssens

Bestelbon (link)
Bestelformulier (link)
BTW-attest (link)

Nu, ik link deze file telkens opnieuw aan de documenten van de respectievelijke klant.

Maar, al mijn bestelbons, bevinden zich onder de map : c//documenten/bestelbon/"naamklant"

Mijn vraag is nu : zou er een formule of macro bestaan, als ik mijn template bijvoorbeeld altijd de naam van de klant geef, dat deze alle links automatisch "update" naar de naam van de klant, en zo het juiste document aan de 'knop' hangt ?
Of is dit te veel gevraagd ?

Alvast bedankt !!

In principe is dit prima mogelijk, maar om daar zeker van te zijn is het wel nodig iets meer informatie te hebben.

Hebben de files allemaal dezelfde naam? (alleen directory is anders?)
wat gebeurt er als er twee bestellingen zijn? (of bevinden die zich allemaal in 1 document)

etc. Het aanpassen van de links kan in principe heel eenvoudig met een knop, zolang er maar een logische manier is om het juiste document te vinden.

Een voorbeeld van je hoofdformulier zou ook veel helpen (geen gevoelige informatie meesturen natuurlijk)

Super bedankt voor je snelle reactie !

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Dit is een voorbeeld van mijn bestandje. (een pagina ervan).

De files hebben inderdaad allemaal dezelfde naam.

Voorbeeld :

De knop BESTELBON wordt altijd gelinkt aan een document op mijn C-schijf : c//documenten//bestelbon --> In die map bevinden zich alle bestelbons : bestelbon_smet , bestelbon_geestert, bestelbon_janssens , etc.
De titels van alle documenten zijn altijd gelijk, enkel de naam van de klant is steeds anders.

Wat je vraag van de bestellingen betreft : ja, het gaat inderdaad steeds maar om één documentje !

Zou je hier mee genoeg info hebben ?

Alvast super bedankt !

Laatst bewerkt door een moderator:
Duidelijk.

Je huidige voorbeeld heeft echter geen "knoppen" (alleen het plaatje). Wat je kan doen is een macro hangen aan de drie "rechthoeken" die je als knop wil gebruiken.

De macro leest vervolgens de klantennaam (bijvoorbeeld in cel A1, maar graag aangeven als je hier zelf gedachten bij hebt). De macro opend dan vervolgens de bijbehorende file van de klant. De macro daarvoor is redelijk eenvoudig als je de gegeven standaard aanhoud.

Bedankt !

Zou je mij een voorbeeld kunnen geven van de macro ? De code ?

Macro's zijn niet mijn sterkste punt... de codes althans niet ! ;)

Code:
Sub openen()
    Workbooks.Open "c:\documenten\bestelbon\bestelbon_" & [A1] & ".xlsx"
End Sub

Vijf keer hetzelfde bestand toevoegen in bericht is niet nodig. Vier bestanden verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan